Novestra AB

DIINO AB TECKNAR AVTAL MED TDC

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 15:37 CET

Novestras portföljbolag Diino AB har tecknat ett avtal med TDC. Avtalet innebär att TDCs bredbandskunder får tillgång till en enkel och säker lägringstjänst för att spara bilder, musik och annan viktig digital information på nätet. I samband med lanseringen av tjänsten erbjuder TDC alla sina kunder gratis lagring upp till 25GB på Internet.

Att kunna lagra, dela och hantera filer på ett smidigt och säkert sätt blir allt viktigare. Tjänsten som TDC nu erbjuder sina bredbandskunder i samarbete med Diino är ett bra exempel på detta. Diino har idag en användarbas om cirka 75.000 användare som växer snabbt så väl i Sverige som utomlands.

Novestras ägande i Diino uppgår till cirka 65% efter konvertering.

För ytterligare information, kontakta Dani Duroj, grundare och VD, Diino AB, på telefon +46 70-255 07 79 alternativt Johan Heijbel, verkställande direktör, AB Novestra, på telefon +46 8 545 01750.

Om AB Novestra
Novestra är ett oberoende investmentbolag med en portfölj av onoterade tillväxtbolag. Novestras onoterade portfölj består bl a av större innehav i Diino AB, Explorica, Inc., MyPublisher, Inc., Netsurvey AB, Qbranch AB och Strax Holdings, Inc.

Novestra har även en investering i Nove Capital Fund som i huvudsak investerar i bolag som bedöms ha goda värdeutvecklingsmöjligheter på grund av speciella situationer som rekonstruktioner och turnarounds eller av andra skäl bedöms ha en betydande värdeutvecklingspotential.

Novestras aktie finns noterad på Stockholmsbörsens Nordiska listan, Small Cap. För ytterligare information om AB Novestra hänvisas till www.novestra.com