Milou Communication AB

Din alldeles egna Skärgårdsfest

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2013 12:01 CEST

Det behövdes något nytt, det var alla inblandade överens om. Efter många år med mer eller mindre samma upplägg, valde Karlskrona Kommun därför en annan väg när Leijon Event fick uppdraget att förnya och förstärka regionens största sommarfest. Och något nytt kommer det definitivt att bli. I början av augusti fullkomligt exploderar Karlskrona med omnejd - Sveriges största artister uppträder, hantverkare ställer ut, massor med matupplevelser erbjuds, teater för både stora och små spelas, Karlskronas världsarv öppnas upp och mycket mer. En fantastisk satsning där både boende och besökande kommer få en massa upplevelser att fylla minnesbanken med. Klart en sådan händelse skall ha en digital närvaro som matchar.

"Det var ingen tvekan från vår sida" berättar Patrik Jonsson, VD på Milou. "Vi kände med en gång att vi ville vara en del av en sådan satsning." Milou är därför stolta partners och leverantörer till Karlskrona Skärgårdsfest - ett tredagarsevent som redan nu har hittat sin digitala hemvist på karlskronaskargardsfest.se. Genom sajten och kommande mobilapplikationer, kommer du att få en smart överblick över allt som händer, filtrera alla möjligheter utifrån dina egna preferenser samt se vad som händer runt om där just du kommer att vara dessa dagar i augusti. Att du dessutom kan spara undan de saker som du tycker är extra spännande, gör att du kan skapa en kalender helt anpassad efter dig. Din egen Skärgårdsfest helt enkelt. Och naturligtvis är karlskronaskargardsfest.se responsiv - något som innebär att den anpassar sig beroende på om besökaren använder en dator, surfplatta eller smart mobiltelefon. Allt för att skapa en så enkel och bra upplevelse som möjligt. "Milou lyckades få fram en lösning som matchar Karlskrona Skärgårdsfest perfekt - som blandar nytänk med tillgänglighet i en attraktiv paketering och gör levandegör festligheterna ytterligare" säger Robin Åkerman på Leijon Event.

Karlskrona Skärgårdsfest arrangeras 1-3 augusti men du kan besöka karlskronaskargardsfest.se redan nu för att börja planera för festligheterna - mobilapplikationerna kommer lanseras i juli.

Patrik Jonsson, patrik@milou.se, 0733-838499
Robin Åkerman, robin@karlskronaskargardsfest.se, 0708-977681

Milou är en av Sveriges mest erfarna byråer med en både bred och djup kompetens kring strategi, affärsutveckling, design och teknikutveckling för digitala kanaler. Tillsammans med våra kunder strävar vi efter att leverera bästa möjliga lösning för att stötta respektive affär - alltid med målet att satsningarna skall göra saker enklare och mer lönsamma.

Leijon Event projektleder Karlskrona Skärgårdsfest på uppdrag av Utveckling i Karlskrona AB. Bolaget (Utveckling i Karlskrona AB) jobbar med utveckling av näringsliv/besöksnäring i många kanaler genom varumärkena "Visit Karlskrona" och "TelecomCity". Bolaget driftar Karlskrona Turistbyrå och är arrangör/medarrangör av olika evenemang i Världsarvsstaden Karlskrona.