Nicotext

Din assistent i köket – Lär dig köksknepen som mästerkockarna aldrig avslöjar

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 14:49 CEST

Din assistent i köket

– Lär dig köksknepen som mästerkockarna aldrig avslöjar

Titel: Kockens hemligheter

Författare: Niklas Wikström
Capris: 149 kronor
Finns att köpa i alla bokaffärer, fysiska och på nätet.

Som att ha Leif Mannerström i skafferiet!

Vad är det för något? Inte en kokbok, inte en gastronomisk självbiografi. Kockens hemligheter består av löken på laxen, grädden på moset: alla de där hemliga tipsen och trixen som gör en helt vanlig kock till en mästerkock!

Du får tips i hur du ska planera din matlagning och hur du ska tänka i mataffären. Därefter hjälper Niklas dig med förberedelser och själva tillagningen av olika matvaror. Längst bak finns dessutom en ordlista för de mest klassiska kökstermerna.

Kockens hemligheter är en liten men oumbärlig bok för dig med stora ambitioner i köket!

Om författaren:

Niklas Wikström är en autodidakt kock som slukar allt inom sitt intresseområde. Han har studerat hundratals kokböcker och ser till att äta mycket vällagad mat. Dessutom har han arbetat med – och lärt sig av – riktigt duktiga kockar. Hans främsta kökstips är att “organisera dig väl och arbeta rent och snyggt”. På frågan om han har någon paradrätt svarar han nej, men “Det godaste jag vet är en perfekt grillad köttbit och en bra flaska rött vin till, inget annat.”

Behöver du bokomslag? Kontakta förlaget direkt!

Nicotext | 08-500 87 925 | sara@nicotext.com

NICOTEXT AB / T:+46(0) 8 500 87 925/ E: INFO@NICOTEXT.COM / WWW.NICOTEXT.COM / Sturegatan 16, 1 tr, 114 36 Stockholm/ SWEDEN / ORG: 556655-3052 / HAPPY BOOKS FOR HAPPY PEOPLE