flygtorget.se

DirektFlyg startar trafik på Arlanda-Trondheim

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 17:23 CET

Från och med 08 januari 2007, kommer DirektFlyg att sätta in ett flygplan av typen Fokker 50 på linjen Arlanda - Trondheim.

Då flygbolaget Wideroe har beslutat om att lägga ner sina flygningar mellan Trondheim och Stockholm/Arlanda har Svenska Direktflyg AB beslutat att starta trafik som ett första steg i att tillgodose regionernas behov av transporter.

- Vi har tittat på Trondheimsmarknaden i många år, fast då från vår bas i Borlänge. Passagerartillväxten under tiden som Wideroe har trafikerat linjen har dock varit så god att vi nu har valt att trafikera linjen direkt från Stockholm med inhyrd kapacitet, säger tillträdande VD Tezz Tordsdotter Ohlsson (bilden th, foto S Costelius)

Linjen kommer att flygas med ett flygplan av typen Fokker 50 som Direktflyg kommer att hyra in från flygbolaget Skyways Express AB.

- Tidtabellen är anpassad till affärsresenärernas behov av att kunna ta sig till sin destination på morgonen. Avgången från Stockholm kl:7.05 ger Stockholmsresenärerna möjlighet att vara i Trondheim till arbetsdagens början och returflygningen till Stockholm är fortfarande konkurrenskraftig i förhållande till alternativet att flyga via Oslo, fortsätter Tezz Ohlsson

Biljetterna kommer att säljas såväl på Bolagets hemsida www.direktflyg.com som via AMADEUS resebyråbokningssystem.

Om DirektfFlyg
DirektFlyg flyger mellan små och medelstora orter i Sverige som saknar effektiva alternativ. Bolaget opererar sina linjer med Jetstream 32 där bolaget idag har sju flygplan, samt med en inhyrd
Fokker 50.
Bolaget har sitt säte i Borlänge och har 58 anställda.
Omsättningen var under år 2005 ca 100 Mkr.
Antal passagerare under år 2004 var ca 37 000.

För mer information kontakta:
Bolagets tillträdande VD Tezz Tordsdotter Ohlsson
Svenska DirektFlyg AB Tfn: 0733-777 411.