Oriflame Cosmetics

Direktförsäljning + webshop = sant!

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 14:40 CEST

Nu kan du köpa Oriflames produkter direkt via oriflame.se och fortfarande få personlig service – när du vill! Oriflame utökar sin direktförsäljande affärsmodell med en helt ny webshop som är fullt integrerad med den ursprungliga verksamheten. Utöver det har webbplatsen fått ett nytt och förbättrat utseende.

Sverige och Norge är först ut inom Oriflame som pilotmarknader för den nya webplatsen och webshopen.

– Det känns otroligt spännande och helt rätt att få lansera denna satsning i våra hemmamarknader först. Särskilt med tanke på att det är två e-handels mogna marknader med hög internetpenetration.
Michael Cervell, Sr. VP Global Brand and Communication & Strategic Business Development,
Oriflame Cosmetics

Nya webplatsen gör det möjligt att ta del av Oriflames skönhetsprodukter inte bara som direktförsäljande konsulent utan även som onlinekund på ett smidigt och fördelaktigt sätt. Onlinekunderna har tillgång till personlig service via Oriflames konsulenter och konsulenterna i sin tur kan utöka sin verksamhet genom att finnas online. Stort fokus kommer att ligga på att inspirera besökare med redaktionellt material inom skönhet, livsstil och trender.

– Våra egna undersökningar visar att kunder efterfrågar inspiration, tips och idéer utöver produktinformation när de handlar på nätet. Vi vet även av erfarenhet att de som testar våra produkter är nöjda och kommer tillbaka. Därför känns det mycket roligt att kunna ge ännu fler tillgång till vårt breda skönhetssortiment.
Oriflame Cosmetics

För mer information, vänligen kontakta:
Karolina Strand, PR & Produktchef
Oriflame Cosmetics AB
E-post: karolina.strand@oriflame.com
Mobil: 076 - 542 26 43

Om Oriflame

Oriflame grundades i Sverige 1967. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på omkring 1.5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3,7 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Läs gärna mer om Oriflame på oriflame.se