DirektMedia

DirektMedia förvärvar CRM-företaget G2 Solutions

Pressmeddelande  •  2008-09-17 14:55 CEST

DirektMedia förvärvar verksamheten i G2 Solutions som levererar CRM-lösningar till företag och medlemsorganisationer. Förvärvet innebär att DirektMedia nu även kan erbjuda kunderna en marknadsledande CRM-plattform och därmed en total lösning för hantering av kundrelationer.

- Förvärvet av G2 Solutions verksamhet är en naturlig del i vår utveckling och satsning på att hjälpa våra uppdragsgivare att hantera sina kundrelationer. Det gör att vi stärker vår ställning som Nordens ledande företag inom direktmarknadsföring till privatpersoner, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia.

DirektMedia kan genom förvärvet nu erbjuda sina kunder en CRM-plattform som komplement till den strategiska rådgivningen om hur man bäst använder marknads- och kunddatabaser.

- Vi blir i större utsträckning en helhetsleverantör av tjänster kring kundrelationer och kan bättre möta kundernas behov. Våra uppdragsgivare får hjälp med att strukturera all sin kundinformation i ett gediget CRM-system som är flexibelt och enkelt att använda. Tillsammans med vår kunskap får uppdragsgivarna större möjligheter att lyckas med alla sina kundrelationer - och på så sätt uppnå sina affärsmål, säger Martin Olofsson.

För G2 Solutions innebär förvärvet att man blir en del av en större organisation, vilket ökar kapaciteten att utveckla och leverera lösningar till större kunder och organisationer.

- Vi har länge sett DirektMedia som en optimal partner för våra CRM-lösningar. Gemensamt skapar vi ett konkurrenskraftigt erbjudande till våra kunder och jag ser med spänning fram emot att vi får utvecklas tillsammans, säger Anders Jönsson, vd på G2 Solutions.

För ytterligare information:
Martin Olofsson, vd DirektMedia tfn. 031-708 43 01, 0705-81 03 31
Annika Harrysson IT Manager DirektMedia 031-708 43 39, 0730-66 69 30
Anders Jönsson, vd G2 Solutions, tfn 08-54570501, 0707-65 66 21
www.direktmedia.se, www.g2solutions.se

DirektMedia är Nordens ledande aktör inom direktmarknadsföring och CRM, och erbjuder helhetslösningar för lönsammare kundrelationer genom kundrekrytering och kundutveckling. Företaget ingår i Bisnode och har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Borås, samt verksamhet i Danmark, Norge och Finland. DirektMedia-företagen har tillsammans ca 230 anställda och omsatte 2007 drygt 500 MSEK. DirektMedia grundades 1988 och arbetar idag med kundrelationer för många av Nordens mest kampanjintensiva företag i många olika branscher; från förlag, distanshandel och kundklubbar till resor, bank och försäkring. Företaget ingår i det europeiska nätverket DNA (Database Network Associates) och representerar där Sverige som expert inom direktmarknadsföring. Genom medlemskapet kan DirektMedia på ett effektivt sätt komma i kontakt med 420 miljoner europeiska konsumenter.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom