Bisnode

DirektMedia och 21Grams i strategiskt samarbete

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 15:12 CET

Bättre resultat per satsad kampanjkrona genom lägre porto.

DirektMedia och 21Grams inleder ett strategiskt samarbete. Nu kan DirektMedia erbjuda sina kunder upp till 30 procents lägre portokostnader för en direktmarknadsföringskampanj.

Genom att kombinera postoperatörerna, deras tjänster och rabatterbjudanden på det mest kostnadseffektiva sättet kan 21Grams erbjuda upp till 30 procents lägre portokostnader. Med hjälp av en prisbelönt mjukvara kan de dela upp utskicket så att varje brev skickas på billigast möjliga sätt.

DirektMedia kommer att erbjuda alla kunder som får rådgivning kring, eller gör ett adressuttag för, en direktmarknadsföringskampanj en kostnadsfri analys som visar hur mycket pengar de kan spara med ett smartare portoupplägg.

”Samarbetet med 21Grams är en naturlig utveckling av vårt erbjudande. Vi är experter på direktmarknadsföringskampanjer, målgruppsanalyser och -urval, 21Grams kan minska portokostnaderna. Tillsammans kan vi minimera kostnaderna och maximera resultatet”, säger Richard Kjellerup, försäljningsdirektör på DirektMedia.

”Samarbetet med DirektMedia är mycket strategiskt för oss. Kunderna vänder sig till dem för att få rådgivning när de ska göra en direktmarknadsföringskampanj. De kan presentera vårt erbjudande till kunden precis i rätt tid och vi räknar med att vår försäljning kommer att öka markant”, säger Stefan Blomqvist, VD på 21Grams.

Den första gemensamma kunden går live i April 2012.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Richard Kjellerup
Försäljningsdirektör DirektMedia
Tel: 040-660 83 86
E-post: richard.kjellerup@direktmedia.se

Om DirektMedia
DirektMedia är Nordens ledande förmedlare av målgruppsurval och mediekanaler för direktmarknadsföring till privatpersoner. DirektMedia startade 1988 och har cirka 200 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Helsingfors, Oslo, Grimstad och Fredrikstad. DirektMedia erbjuder rådgivning och tjänster för lönsammare kundrelationer, som adresser, analys och tryckförmedling. Bland kunderna märks DM-intensiva företag såsom förlag, välgörenhet, postorder och lojalitetsklubbar. Företaget ingår i Bisnode-koncernen.

Om 21Grams
21Grams är ett svensk postbolag som erbjuder tjänster för Enklare, Billigare porto. Företaget är ledande inom portooptimering i Norden och hanterar idag vart femte brev i Sverige genom sina tjänster. 2011 omsatte bolaget 262 miljoner kronor och bland kunderna märks Unicef, Länsförsäkringar, Google, Shell och Collectum. 21Grams startade 2004, har 25 anställda och kontor i Stockholm, Borlänge och Linköping.