Lagercrantz Communication AB

Direktronik AB och Lagercrantz Communication går samman

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 17:05 CET

”Med de båda bolagens gedigna kompetens och erfarenhet kring lösningar för nätverk och data-telekommunikation - skapar vi helt enkelt en mer slagkraftig nischpartner inom nätverkets infrastruktur med unik kapacitet att stötta både stora som små projekt.” säger Mats Ryden, VD på Direktronik.

Direktronik - Lagercrantz Communications mål är att stödja kunden i deras affärsmodell, vare sig det är som återförsäljare, systemintegratör eller installationspartner. Utbudet täcker infrastruktur för kommunikation och transaktion av data i alla dess former; ljud, bild, signal, övrig data - via fiber/koppar eller trådlöst /mobilt. Vi levererar även fysisk infrastruktur liksom ändnoder i nätverken tex. IP-kameror.

Inom dessa områden skall vi bli den mest eftertraktade affärspartnern genom tillgänglighet, kompetens, support, erbjudande samt prisvärdhet!

Bägge bolagen är genuint intresserade av teknik och har gemensamma mjuka mervärden så som; ett mycket gott affärsmannaskap, ovanligt hög servicegrad och unik kompetens kring alla hittills förekommande sätt att sända data. Det är den drivkraften, tillsammans med ett unikt engagemang man som kund kommer finna hos oss.

För frågor eller mer information, vänligen kontakta Mats Ryden, VD Direktronik.

mail: mats.ryden@direktronik.se

tel: 08-524 57 09

Direktronik AB är en distributör och återförsäljare inom hårdvara för data- och nätverkskommunikation. Vi är sedan starten för 25 år sedan och fortsatt starkt fokuserade inom nätverk och datakommunikation där vi förutom många nischade och unika produkter erbjuder en stor tillgänglighet av personlig service och support. Vi har god lönsamhet vilket borgar för kontinuitet i våra kund- samt leverantörs-åtaganden. Från vårt lager och huvudkontor i Nynäshamn finns över 2000 olika artiklar för omgående leverans till kunder i Sverige och övriga Norden. www.direktronik.se

Lagercrantz Communication är en produkt- och tjänste-distributör inom tele- och data-kommunikation, test, analys och IP Telefoni infrastruktur. Främsta kundsegment är operatörer, ISP, bredbandsleverantörer, systemintegratörer och IT-återförsäljare. www.lagercrantz.se