AB Nyhetsbyrån Direkt

Direkts nyheter tillgängliga i Interactive Datas produkter

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 15:49 CEST

"Med hjälp av vårt nätverk av partner kan Direkt alltid erbjuda kunderna de bästa lösningarna från ledande globala leverantörer av finansiell information, samtidigt som Direkts nyheter får största möjliga spridning. Genom samarbetet med Interactive Data breddar vi ytterligare läsarnas möjligheter", säger Torun Reinhammar, vd för Nyhetsbyrån Direkt.

Interactive Data Managed solutions kommer att distribuera fyra nyhetstjänster från Direkt: två på svenska och två på danska. En bred och en smalare nyhetstjänst kommer att erbjudas för varje språk; den breda nyhetstjänsten inkluderar nyhetsflashar och nyheter från nordens ledande prognostjänst SME Direkt.

"Vi kan nu erbjuda Direkts nyhetstjänster till våra kunder av PrimeTerminal, PrimePortal och PrimeDeveloper produkter via vår plattform för marknadsdata Market Data Gateway. Avtalet med Direkt kommer att stärka vår närvaro på den nordiska marknaden, där vi redan har många kunder", säger Carsten Dirks, vd, Interactive Data Managed Solutions.

Direkt fortsätter att växa på den nordiska marknaden. Samarbetet mellan Direkt och Interactive Data,  är en del av en större satsning som Direkt genomför för att befästa och ytterligare förstärka sin ledande finansiella nyhetsbyrå i Norden.

AB Nyhetsbyrån Direkt

Nyhetsbyrån Direkt är Nordens ledande finansiella nyhetsbyrå och bevakar all som påverkar kursutvecklingen på aktie-, ränte- och valutamarknaden i realtid. Direkt ingår i Infront koncernen, en av Nordens ledande aktörer inom finansiella informationssystem.

Direkts nyheter och prognossammanställningar finns i dag tillgängligt i flertalet realtidssystem såsom Bloomberg, FactSet, Thomson Reuters, SIX och Infront. Direkts tjänster når även många läsare genom distribution till informations- och handelstjänster på Internet för banker, fondkommissionärer, media och företag. Materialet används även av redaktioner för ekonominyheter. Direkt har samarbete med ett flertal internationella nyhetsbyråer vilket ger tillgång till unikt många källor, samtidigt som Direkts nyheter ges internationell spridning.

Nyhetsbyrån Direkt har tolv år i rad vunnit den rankning som årligen genomförs av Hallvarsson & Halvarsson/Svensk Image. Direkt bildades 1988 och har idag ca 48 anställda i Sverige och Danmark.

För mer information om AB Nyhetsbyrån Direkt: www.direkt.se

Om Interactive Data Corporation

Interactive Data Corporation (NYSE: IDC) är en ledande global leverantör av finansmarknadsdata, analys och relaterade lösningar till finansiella institutioner, aktiva traders och privatinvesterare. Bolaget levererar marknadsdata i realtid, tidskänslig pris-, värderings- och referensdata för miljontals värdepapper som handlas runt hela världen, inklusive instrument som är svåra att värdera.

Många av världens mest kända företag inom finansiella tjänster och mjukvara abonnerar på bolagets tjänster för att stödja sina trading-, analys-, portföljhanterings- och värderingsverksamheter. Interactive Data, med huvudkontor i Bedford, Massachusetts, har cirka 2.400 anställda vid kontor i Nordamerika, Europa, Asien och Australien.

För mer information om Interactive Data Corporation: www.interactivedata.com

Interactive DataSM och Interactive Datas logga är varumärken från Interactive Data Corporation.

För mer information kontakta:

Direkt

Torun Reinhammar, CEO