Displayit AB

DISPLAYIT: DISPLAYITS POSITIVA UTVECKLING FORTSÄTTER - ERHÅLLER TVÅ STRATEGISKT VIKTIGA UPPDRAG.

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2005 09:39 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=41627

Den positiva utvecklingen för Displayit fortsätter. Under veckan har bolaget erhållit två strategiskt viktiga uppdrag, Nobel Media samt Hard Rock Café i Oslo. Det totala ordervärdet uppskattas till 3,0 MSEK.

Under dagen tillkännagavs att Displayits dotterbolaget Spectra Stage & Event Technologies AB har tecknat ett treårsavtal med Nobel Media AB. Uppdraget omfattar leveranser av ljussättning, ljus- och bildteknik till Nobelbanketten under 2005-2007.
Nobelprisutdelningen och arrangemangen kring detta har ett högt massmedialt intresse, såväl på nationell- och internationell nivå.

"Det är viktigt för bolaget att erhålla denna typ av uppdrag inte minst med tanke på den internationalisering vi upplever inom affärsområdet Entertainment" säger Displayits VD, Hans Dahlin"

Vidare har dotterbolaget Displayit Sweden AB tecknat avtal med Hard Rock Café i Oslo. Uppdraget omfattar installation av ett digitalt ljud- och medianätverk. Displayit har tidigare levererat displaylösningar till Hard Rock Café i Stockholm och Göteborg.

"Aktiviteten i samtliga Displayits dotterbolag är för närvarande mycket hög. Extra glädjande är att vi redan börjar märka de positiva synergieffekterna av att samla ljus-, ljud- och bildkompetens tillsammans. Affärsläget inför vintern ser lovade ut", avslutar Dahlin.

Hans Dahlin, VD, Displayit AB (publ)
Tfn +46 8 545 807 50
E-post hans.dahlin@displayit.com
www.displayit.com

Displayit levererar kundanpassade helhetslösningar på marknaden för Professionella Digitala Presentationslösningar, PDPu, i Norden. Verksamheten bedrivs i affärsområdena, Digital Signage, Digitala biografer och Kontrollrum. Bolaget är noterat Nordic Growth Market, NGM Equity. För mer information om Displayit och bolagets tjänster, vänligen besök www.displayit.com.