Displayit AB

Displayit levererar komplett kontrollrumslösning åt Polisen i Göteborg

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 14:16 CEST

Displayit har tecknat avtal med Polismyndigheten i Västra Götaland gällande försäljning, installation, driftsättning och utbildning av en komplett kontrollrums-lösning. Uppdraget beräknas vara värt 3,4 MSEK

Uppdraget innefattar att leverera, installera och driftsätta tre större displayväggar på Länskommunikationscentralen i Göteborg. Information från olika källor, t.ex. data från ledningssystem, övervakningskameror, kartinformation och GPS-information kan enkelt överblickas på tre olika displayväggar. Överblicken är nödvändig för att Polisen skall kunna prioritera arbetet och effektivisera sin verksamhet.

Uppdraget är en naturlig fortsättning och utveckling på den installation Displayit genomförde för Länskommunikationscentalen i Stockholm under 2003 och innefattar såväl utbildning för Polisens larmoperatörer samt drift och underhåll.

"Displaylösningen i Länskommunikationscentralen kommer att ge oss en bättre överblick. Detta sin tur leder till ett effektivare arbetssätt vilket kommer att öka både tryggheten och servicen gentemot medborgarna" säger Bo Graffman, System-administratör KC-polis på Polismyndigheten i Västra Götaland .

"Marknaden för kontrollrumsinstallationer fortsätter att utvecklas starkt", säger Svante Lundqvist, VD i Displayit. "Att Polismyndigheten fortsätter att prioritera Displayit som leverantör är glädjande och samtidigt ett bevis på att vi fyller Polisens högt ställda krav gällande tekniskkompetens, displayteknologi samt service och driftsåtaganden.

Svante Lundqvist, VD, Display It AB (publ)
Tfn 08 545 807 50
E-post svante.lundqvist@displayit.com