Displayit AB

Displayit levererar mediakub till Luleå Hockey

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2004 13:33 CEST

Displayit har av Luleå Hockey fått i uppdrag att leverera en mediakub som skall tas i bruk till elitseriestarten i höst. Genom investeringen räknar Luleå med att kunna attrahera nya åskådare och sponsorer. För Displayit innebär ordern att bolaget befäster sin ledande ställning som leverantör av displaylösningar till sportarenor.

Luleå Hockey har efter ännu en framgångsrik säsong i elitserien beslutat att investera i en ny mediakub med storbild och resultattavlor. Via mediakuben kan rörligt media visas som t ex presentation av spelare före match och repriser på mål. Mediakuben skapar även nya möjligheter till annonsintäkter för Luleå Hockey.

"Genom mediakuben kan vi ge vår publik bättre underhållning. Vi räknar även med att kunna attrahera nya annonsörer som tycker att detta är ett bra mediaformat och att vi har en intressant målgrupp." säger Janne Dannberg, marknadsansvarig på Luleå Hockey.

Displayits uppdrag omfattar design, konstruktion och leverans av en åttasidig media-kub med storbildsskärmar, bakomliggande projektorer och integrerade resultattavlor. Vid resultattavlorna på mediakuben finns plats för fasta reklamskyltar och på storbilderna kan rörlig reklamfilm visas. Mediakuben kan även kopplas i nätverk för kommunikation med andra displayenheter inom arenan eller till mediakuber på andra sportarenor.

"Våra helhetslösningar för sportarenor skapar en ökad upplevelse för åskådarna. Samtidig erbjuder vi ägarna av arenan en intressant mediakanal med möjligheter till intäkter från både stora riksannonsörer och mindre lokala annonsörer." säger Displayits VD, Svante Lundqvist.

Janne Dannberg, Marknadsansvarig, Luleå Hockey
Tfn 46 920 20 36 42
E-post janne.dannberg@luleahockey.se
www.luleahockey.se