Displayit AB

Displayit levererar mediakub till Mora Hockey

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2004 09:46 CEST

Displayit har av Mora Hockey fått i uppdrag att leverera en mediakub som skall tas i bruk till elitseriestarten i höst. Genom investeringen räknar Mora med att kunna attrahera nya åskådare, erbjuda en djupare sportupplevelse samt kunna locka ytterligare sponsorer. Ordern bekräftar Displayits ledande ställning som leverantör av displaylösningar till sportarenor i Norden.

Med ett fantastiskt år bakom sig påbörjar Mora Hockey, för första gången någonsin, säsongen i Elitserien. I samband med renovering och ombyggnad av FM Matson Arena i Mora, har klubben beslutat att investera i en ny digital mediakub.

"Genom mediakuben kan vi ge vår publik en djupare upplevelse av ett evenemang. Vi kan visa rörligt media som t ex presentation av spelare före match och repriser på mål. Vi räknar även med att kunna attrahera nya annonsörer som tycker att detta är ett bra mediaformat och att vi har en intressant målgrupp." säger Jan Simons, klubbdirektör på Mora Hockey.

Displayits uppdrag omfattar design, konstruktion och leverans av en åttasidig mediakub med storbildsskärmar, bakomliggande projektorer och integrerade resultattavlor. Vid resultattavlorna på mediakuben finns plats för fasta reklamskyltar och på storbilderna kan rörlig reklamfilm visas. Mediakuben kan även kopplas i nätverk för kommunikation med andra displayenheter inom arenan eller till mediakuber på andra sportarenor. I uppdraget ingår även att leverera och
installera en studio, där materialet förbereds, schemaläggs och anpassas.

Den Nordiska marknaden för displayer på sportarenor växer kraftigt. Sedan april i år har Displayit sålt två stycken mediakuber och ytterligare order är att vänta. "Våra helhetslösningar för sportarenor skapar en ökad upplevelse för åskådarna. Samtidig erbjuder vi ägarna av arenan en intressant mediakanal med möjligheter till intäkter från både riksannonsörer och lokala annonsörer." säger Displayits VD, Svante Lundqvist.

Jan Simons, Klubbdirektör, Mora Hockey
Tfn 0250 178 30
E-post jan.simons@morahockey.se
www.morahockey.se