Displayit AB

Displayit tecknar exklusivt partneravtal med belgiska EVS

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2003 12:51 CET

Displayit har tecknat ett exklusivt partneravtal med den Belgiska serverleverantören EVS. Avtalet innebär att Displayit blir exklusiv leverantör av professionella serverlösningar för den Digitala Biografmarknaden i Sverige.

”Displayit har bevisat att de behärskar tekniken samt har en anpassad organisation och den finansiella styrka som krävs för att befästa positionen som den ledande systemintegratören för helhetslösningar inom den Digitala Biografmarknaden” säger Bernard Collard, EVS DC Int’l Marketing and Sales Manager. ”Vi har märkt en signifikant ökning i intresse kring digitaliseringen av biografnäringen under hösten och vi är övertygade om att Displayit är rätt partner för oss på den svenska marknaden” menar Collard.

Displayit har under två år fungerat som systemintegratör åt Folkets Hus och Parker, som är den idag ledande aktören för etablering av Digitala Biografer i Sverige. Displayit har tillsammans med Folkets Hus och Parker tagit fram den tekniska standarden och etablerat de åtta digitala biografer som är i kommersiell drift i Sverige. ”Vi är väl förberedda för en digitalisering av biografindustrin och avtalet med EVS är en del i den ansträngningen.” säger Svante Lundqvist, VD i Displayit. ”Tidpunkten för avtalet är enligt plan då vi förväntar oss att 2004 kommer att bli ett starkt år för digitala biografer.” avslutar Lundqvist.

För ytterligare information kontakta:

Svante Lundqvist, VD, Displayit AB (publ)
Tfn +46 8 545 874 36
E-post svante.lundqvist@displayit.com
www.displayit.com

Bernard Collard, EVS DC Int’l Marketing and Sales Manager
Tfn + +32 477 49 49 39
E-post b.collard@evs-cinema.com
www.evs-cinema.com

Displayit levererar kundanpassade helhetslösningar på marknaden för Professionella Digitala Presentationslösningar, PDPu, i Norden. Verksamheten bedrivs i affärsområdena, Digital Signage, Digitala biografer och Kontrollrum. Bolaget är noterat Nordic Growth Market, NGM Equity. För mer information om Displayit och bolagets tjänster, vänligen besök www.displayit.com.