Pilz Skandinavien K/S

Distribuerade moduler PDP67: nya varianter

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 11:51 CEST

Från och med nu finns en ny variant av PDP67-modulerna tillgänglig. Modulerna med 'VA' i typbeteckningen är försedda med anslutningar av rostfritt stål och är således ännu mer robusta. Sålunda kan exempelvis aggressiva rengöringsmedel inte skada modulerna. De speciella PDP67-modulerna är särskilt lämpliga för användning inom livsmedels- och kemiindustrin.

Kan anslutas till olika utvärderingsenheter

Med IP67-modulerna erbjuder Pilz distribuerade lösningar för applikationer direkt på fältet. Modulerna enligt skyddsklass IP67 kan anslutas till olika utvärderingsenheter, som t.ex. PNOZmulti, PNOZmulti Mini och PNOZsigma.

Minskade kostnader för planering, konstruktion och installation

Genom en enkel installation (endast en kabel för kommunikation och strömförsörjning, Plug and Play via M12-kontaktanslutning) minskar dina kostnader för planering, konstruktion och installation!

Pilz på Scanautomatic mässan i Göteborg, 9-11 oktober: Monter B08:52

Pilz Skandinavien K/S

Pilz Skandinavien är ett dotterbolag till Pilz GmbH & Co., som med mer än 1 500 medarbetare över hela världen är ledande inom säker automationsteknologi. Huvudkontoret i Tyskland och de 28 dotterbolagen som finns på alla kontinenter har försäljning och ger applikationslösningar på plats. Produkterna omfattar kontroll- och övervakningsreläer, säkerhetsreläer, programmerbara styrsystem, säkra BUS-system, sensorer, ljusridåer/ljusbommar, mekaniska säkerhetsbrytare, operatörspaneler, textdisplayer och servolösningar.

Utöver komponenter erbjuder Pilz också ett brett urval av servicetjänster. Dessa omfattar bl.a. rådgivning, utveckling och utbildning. Pilz kan bl.a. hjälpa till med att utforma kursprogram för ett företags medarbetare eller utföra maskinsäkerhets-/riskbedömningar, säkerhetskoncept/-design och CE-märkningar.

Önskas ytterligare information är ni välkomna att kontakta Pilz Skandinavien K/S. Telefon: +46 (0)300 139 90, e-mail: pilz.se@pilz.dk