POST-ART

Ditt inre som konst

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2012 08:19 CET

Porträtt i olja har genom århundraden varit den bild av en person som ansetts bestående för eftervärlden. Fotografiet har i moderntid till viss del fått ersätta det. Och nu har DNA-porträttet kommit som ett unikt självporträtt av en persons inre kod. Kanske är det morgondagens porträtt till eftervärlden!

DNA är en förkortning för DeoxyriboNucleic Acid, det kemiska ämne som innehåller all ärftlig information. Det bildar en personlig bild av en persons yttre och inre där till exempel kön, ögon och hårfärg avbildas.

Jag Zigge Holmgren är konstnären bakom DNA-art och utifrån en råbild ifrån ett personligt DNA skapar jag en estetisk bild. Man väljer själv vilken färgnyans man vill ha sitt DNA-porträtt i.

Läs mer om detta i artikeln Din inre kod som vacker konst.

Om du vill beställa ett eget porträtt så kontakta mig eller gör en beställning direkt via DNA-arts hemsida.

Bästa hälsningar

Zigge Holmgren

tel: 0498-21 23 20

mob: 0709-52 99 51

info@dna-art.se

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, men porträttkonceptet inrymmer också DNA ART och Stoneface.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook och Stonface på facebook