Musichelp sweden ab

DivaMusic släpper skivan ”Från Byhåla till Storstad”

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2014 09:30 CEST

Releasedatum: 20 maj 2014

Albumtitel: Från byhåla till storstad

Katalognr: Diva1401

Distributör: Musichelp / Distrosong

Förlag: DivaMusic Förlag

”Från Byhåla till Storstad” är en genrebred skiva vars nyskrivna låtar har gjorts av kända och okända låtskrivare från hela Sverige. DivaMusic är en ett år gammal mötesplats på nätet för Låtskrivare, Solister och Producenter där medlemmarna tar hjälp av varandra för att färdigställa sin låtidé till färdig produktion. Den gemensamma drivkraften är att få ut outgiven musik till lyssnaren utan att gå via de traditionella skivbolagen. DivaMusics alltjämt växande medlemsantal pekar på en trendriktig och alternativ kompassriktning som både är nödvändig och efterlängtad!

På hemsidan kan man läsa mer om vem som står bakom låtarna och följa med i texterna sjungna av artister som Gladys del Pilar, före detta Talangdeltagare och sjungande plåtslagare. Läs om sångerskan Ulrica från Luleå som flög ner till låtskrivaren och producenten i Trollhättan för att spela in ”Bind en myrtenkrans”. Förundras över hur ett musikskolprojekt utvecklade sig till en otroligt stark låttext med titeln ”Ipomoea – blomman för dagen” som är influerad av en leukemidrabbad pojke där intäkterna går till Barncancerfonden. Det är omöjligt att inte beröras.

”Från Byhåla till Storstad” är resultatet av en nysatsning i musiksverige som gör skillnad för de som medverkar och för dig som laddar ner eller bara lyssnar. "Från byhåla till storstad" levererar små guldkorn för alla öron, oavsett smak eller musikalisk preferens. Ett bredare musiksverige är möjligt!

Albumet på Spotify

Various Artists – Från Byhåla Till Storstad

För ytterligare upplysningar kontakta DivaMusic:

Stefan: 073-358 41 11

Mia: 070-811 85 02

e-post och info: info@divamusic.se

Hemsida: www.divamusic.se

Pressbilder: http://divamusic.se/skivslapp/fran-byhala-till-storstad/

Musichelp Sweden AB är ett musikbolag baserat i Trosa söder om Stockholm. Företagets fokusområde är management och förlagsverksamhet men det finns även en skivbolagsdel och en avdelning med servicetjänster för bolag och enskilda artister. Musichelp arbetar mycket med export av nya svenska band och samarbeten med olika företag genom branding.