Frango AB

Dixons Group väljer Frango Controller

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2003 15:47 CEST

Ett av Storbritanniens största företag, Dixons Group plc, har tecknat avtal med det O-listenoterade programvaruföretaget Frango AB för leverans och implementering av Frangos systemlösning för Corporate Performance Management (CPM*). Lösningen bygger på Frangos senaste produkt, Frango Controller.

Dixons Group plc är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik och datorer. Koncernen har fler än 1 400 butiker under ett flertal olika varumärken och dotterföretag runt om i Europa.

- Det går bra för Frango i Storbritannien, framförallt för vår nya produkt Frango Controller. Det beror främst på produktens goda funktionalitet, enkel implementering, en låg totalkostnad och vår förmåga att leverera i tid och på budget. Dixons är ett av Storbritanniens 100 största företag (FTSE 100) och vi hälsar dem välkommen som Frango-kund, säger Ian Inglis, Managing Director för Frango i England.

Under 2003 har flera brittiska storföretag valt Frango som leverantör av affärs- och rapporteringssystem. Totalt har Frango nära 150 kunder i Storbritannien.

* Metoder, processer och system för styrning och kontroll av finansiell utveckling i organisationer och koncerner.

Kontaktpersoner:
Ulf Alkelin, VP Sales & Marketing, Telefon: +46 70 321 77 60, e-post: ulf.alkelin@frango.com
Ian Inglis, Managing Director, Frango UK, Telefon +44 796 759 0364, e-post: ian.inglis@frango.co.uk

Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista