Djurens Rätt

Djurens Rätt ökar medlemsantalet i Borås med 11 procent

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 08:30 CET

Djurens Rätt kan efter årsskiftet konstatera att medlemsantalet i föreningen fortsätter att öka i hela landet. I Borås rapporteras en ökning på nästan 11 procent under det gångna året.

Under 2015 var den totala medlemsökning för Djurens Rätt nästan 9 procent vilket i faktiska tal innebär mer än 3 200 medlemmar. Föreningen har under de senaste fyra åren ökat sitt medlemsantal med hela 25 procent. Borås är en av de orter där nya medlemmar strömmat till.

- Det känns otroligt kul att vi fått så många fler medlemmar här i Borås under året som gått. Det gör att vår röst för djuren blir starkare! Vi hoppas ännu fler ansluter under 2016 då vi kommer att jobba för att bli mer synliga i olika sammanhang, säger Petri Aasma, kontaktperson för Djurens Rätt Borås.

Djurens Rätt bildades 1882 och är idag Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 40 000 medlemmar. De prioriterade arbetsområdena är djurförsök, päls, djur i livsmedelsindustrin samt området djurvänlig konsument.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.