Djurens Rätt

Djurens Rätt ökar medlemsantalet i Stockholm med 12 procent

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 08:32 CET

Djurens Rätt kan efter årsskiftet konstatera att medlemsantalet i föreningen fortsätter att öka i hela landet. I Stockholms län rapporteras en ökning på över 12 procent under det gångna året.

Under 2015 var den totala medlemsökning för Djurens Rätt nästan 9 procent vilket i faktiska tal innebär mer än 3 200 medlemmar. Föreningen har under de senaste fyra åren ökat sitt medlemsantal med hela 25 procent. I Stockholm har nya medlemmar strömmat till i, i stort sett, samtliga kommuner i länet.

- Det är jättekul att se att vi ökar antalet medlemmar i Stockholm. Vi märker också detta genom att vi har fler aktiva medlemmar och att allt fler hittar till våra månadsträffar. Vi växer medlemsmässigt över hela Stockholms län vilket är extra kul då vi har satsat på att anordna aktiviteter på andra platser än bara i innerstaden, till exempel Husby, Vällingby och Skärholmen, säger Lilian Bäckman, tillförordnad ordföranden för Djurens Rätt Stockholm.

Djurens Rätt bildades 1882 och är idag Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 40 000 medlemmar. De prioriterade arbetsområdena är djurförsök, päls, djur i livsmedelsindustrin samt området djurvänlig konsument.

Djurens Rätt Stockholm
tillförordnad ordförande
Lilian Bäckman070 059 92 88

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.