Djurens Rätt

Djurens Rätt Stockholm visar dig in bakom slakteriernas väggar

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2015 07:30 CET

I helgen ställer Djurens Rätt Stockholm ut fotoutställningen Walls of glass, av Erik Lindegren. I samband med utställningen anordnas också en öppen föreläsning.

Erik Lindegren är fotografen som bestämde sig för att följa den plastförpackade köttbiten bakåt till djurindustrin. Fotoutställningen innehåller starka bilder och känsliga besökare varnas för att djur i allra högsta grad har kommit till skada under dokumentationen.

– Vi ställer ut bilder som tagits inifrån slakterier i Sverige. Detta är en dokumentation av djurens verklighet, den där miljoner kännande individer plågas och dödas för att sedan serveras på våra matbord. I utställningen kan du själv se och höra det som varken reklamen eller innehållsförteckningen i mataffären berättar om, säger Martin Ortega Engström från Djurens Rätt Stockholm.

Utställning - Walls of glass
Lokal: Timmermansgatan 46-48 (Timmermansgården)
Fotograf: Erik Lindegren
Öppettider 18-20/12: Fredag14.00 – 17.00, lördag 12.00 – 17.00, söndag 12.00 – 17.00
Fri entré

Öppen föreläsning
Öppen föreläsning om grisarna i Sveriges köttindustri
Föreläsare: Sandra Lamborn
Lördag 19/12 kl. 14.00 – 15.00
Fri entré

Martin Ortega Engström
Djurens Rätt Stockholm
0700599288

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 35 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett samhälle fritt från djurförtryck. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.