Djurvänliga Konsumenter

Djurvänliga Konsumenter på plats i Almedalen med ny logga

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2009 09:17 CEST

Djurvänliga Konsumenter på plats i Almedalen med ny logga

Lagom till Almedalsveckan fick Djurvänliga Konsumenter en fin present av Mustasch reklambyrå i Karlskrona.

Byrån har tagit fram en splitterny logotyp och sponsrar föreningen med hela kostnaden.

- Vi är fantastiskt glada för denna helproffsiga sponsring, säger Djurvänliga Konsumenters sekreterare, Jeanette Thelander. Sedan jag och Katarina Lingehag Ekholm bildade föreningen i kölvattnet efter TV4:s program om australiska får och mulesing, har vi kämpat hårt med små resurser för att gå vidare med djurskyddsarbetet också på hemmaplan.

Den nya loggan består av stiliserade lantbruksdjur i form av ett hjärta.

- Eftersom vi arbetar mycket med slakt- och transportfrågor ur ett djurskyddsperspektiv känns det helt rätt.

Premiär för loggan blev det under tisdagen, då den lanserades när Djurvänliga Konsumenters ordförande, Katarina Lingehag Ekholm, föreläste och presenterade delar av den prisbelönta utställningen "Av finaste ull" i Almedalen.

Fotnot:

Djurvänliga Konsumenter är en politiskt och religiöst oberoende organisation som strävar efter en konsumtion där de djur som ingår i produktionskedjan får leva ett gott liv. Föreningen bildades efter det enorma genomslag som TV4:s Kalla fakta-program fick och som handlade om den grymma hanteringen av får i Australien. Föreningens grundare, Katarina Lingehag Ekholm och Jeanette Thelander, medverkade båda i programmet.

Mustasch reklambyrå har som specialitet att skapa, bygga och vårda starka varumärken. Fokus ligger på strategiska, kreativa och intelligenta marknadsföringslösningar som ska se till att rätt budskap når rätt målgrupp och ger resulat. Mustasch har många års erfarenhet av framtagning av bland annat logotyper, profilprogram och grafiska manualer.

Bilder fria att använda finns att ladda ner på föreningens hemsida, www.djurvanligakonsumenter.se.