Cerdo Bankpartner

DnB NOR och Cerdo Bankpartner i samarbete om bolån

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2007 16:24 CEST

Norges största finanskoncern, DnB NOR, har skrivit samarbetsavtal med svenska Cerdo Bankpartner gällande administration av bolån. Cerdo Bankpartner levererar administrativa tjänster inklusive IT-stöd för DnB NORs svenska bolån.

Genom köpet av Svensk Fastighetsförmedling AB i juli har DnB NOR nu tillgång till ett distributionsnät för att erbjuda bolån till svenska kunder. Dessa bolån kommer att administreras av Cerdo Bankpartner AB i Helsingborg.

”Genom samarbetsavtalet med Cerdo Bankpartner får vi snabbt tillgång till en effektiv och stabil administration av våra bolåneprodukter i Sverige” säger Bård Teigland Direktör i DnB NOR.

Inom ramen för sitt kreditkoncept levererar Cerdo Bankpartner kvalitativa administrativa tjänster inklusive IT-stöd till DnB NOR. Cerdo blir därigenom en strategisk partner för den norska bankens satsning i Sverige.

”Det är oerhört glädjande för oss att en så stor och viktig aktör som DnB NOR väljer vårt kreditkoncept för sina bolån” säger Pål Alfvegren, VD för Cerdo Bankpartner. ”Genom samarbetet med DnB NOR visar vi hur våra färdiga tjänstekoncept ger möjlighet för nya aktörer på den svenska finansmarknaden att snabbt och effektivt starta upp sin verksamhet utan att behöva bygga de administrativa rutinerna från grunden.”

För ytterligare information vänligen kontakta;

Pål Alfvegren, VD Cerdo Bankpartner AB, tel 042-444 60 01 eller 070-2140335, pal.alfvegren@cerdo.se

Mattias af Geijerstam, Head of Communications DnB NOR Sverige, tel 070-6569382, mattias.geijerstam@dnbnor.se

Om Cerdo Bankpartner AB
Cerdo Bankpartner erbjuder ett fullständigt sortiment av administrativa tjänster inklusive IT-lösningar inom bank och finans.

Målsättningen är att göra detta mer professionellt och kostnadseffektivt än någon annan på den svenska marknaden.

Cerdo Bankpartner samarbetar med ledande aktörer i branschen och har beprövade lösningar för allt som en svensk fullservicebank behöver men också för andra företag med behov av finansiella tjänster. Cerdo Bankpartner har huvudkontor i Helsingborg och cirka 100 medarbetare. Läs mer på www.cerdo.se

Om DnB NOR
DnB NOR är en av de ledande nordiska aktörerna inom bank, finans och försäkring. Koncernen är sedan lång tid klart marknadsledande i Norge och växer nu kraftigt på den svenska marknaden. Idag är fyra av DnB NORs verksamhetsområden representerade i Sverige; DnB NOR Asset Management, DnB NOR Bank, DnB NOR Finans, Vital samt fastighetsförmedling via Svensk Fastighetsförmedling.

DnB NOR Markets betjänar idag den svenska marknaden från Oslo. Idag arbetar drygt 200 personer i den svenska verksamheten.