DOBSOM

Dobsom etablerar dotterbolag i Polen

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2016 11:09 CEST

Dobsom AB har etablerat ett dotterbolag i Wroclaw, Polen. Etableringen är ett led i öka närvaron i Polen och östra Europa. Dobsom Polska sp. z o.o., som det nya bolaget heter, har Dobsom AB som huvudägare och den tidigare distributören i Polen Grzegorz Borkowski som minoritetsägare och VD.

Vi har haft representation i Polen ca 10 år och kände nu att det var dags att ta nästa steg. Med ca. 38 miljoner människor är den Polska marknaden mycket intressant, även om intresset för sport och fritidskläder bara precis börjat. Det är viktigt att vara närvarande när det intresset kommer att öka de närmsta åren.

Från Polen kommer vi också att bearbeta närliggande länder söder -och österut. Vår placering i Wroclaw gör att vi ligger nära både Tjeckien och Slovakien som är de första länderna Dobsom Polska kommer att titta på.

Vi kommer också att utöka med fler varumärken, då företrädesvis Nordiska.

En webshop för den Polska marknaden startar i Oktober.

För mer information kontakta Michael Paradis, VD, på tel. 0708-868666 eller mail, michael.paradis@dobsom.se

Dobsom är en ledande leverantör av lätta, smidiga och funktionell kläder för träning och aktiv fritid.Vår huvudmarknad är Sverige, men vi finns även i Finland, Polen och Tyskland. Huvudkontor och lager finns i Höör, Skåne.