Carlson Hägg PR & Communication

Dockers öppnar upp för e-handel i Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 12:15 CEST

Det amerikanska varumärket Dockers öppnar upp sin webshop för Sverige och ytterligare 4 andra länder i Europa; Danmark, Tyskland, Belgien och Nederländerna. Webshopen kommer att erbjuda kunderna Dockers fulla sortiment av byxor, skjortor, stickat, ytterplagg och accessoarer. Lanseringen av e-handeln i dessa länder är en naturlig utvecklig av den redan existerande marknaden och kommer att öka både tillgängligheten för kund och möjligheten för varumärket att nå ut med hela sitt produktsortiment.

Dockers har ett brett nät av återförsäljare och egna butiker i Sverige, Danmark, Tyskland, Belgien och Nederländerna, men det är första gången varumärket finns tillgängligt för e-handel i dessa länder. Fram till nu har hemsidan, www.dockers.com, fungerat som en informationsplattform om varumärket med bland annat butiksinformation, men också som en digital lookbook för varumärkets kollektioner.

I utformandet av webshoppen har man utgått från Dockerskunden i allt från användarvänligheten till den visuella designen. Inspirerande bilder, användarvänliga funktioner och unika shoppingverktyg ska förhöja den digitala shoppingupplevelsen. Nätverket är även integrerat med Facebook vilket gör att man kan interagera och dela sin shoppingupplevelse med andra Dockersfans.

I sin design av webshopen har Dockers har varit trogna varumärkets estetik, med en enkel men spännande layout, nyskapande funktioner och detaljer kombinerat med en enkel navigeringsfunktion. Sidan kommer att uppdateras kontinuerligt med nya keylooks för varje säsong, och målet är att bli en inspirationskälla för den moderne mannen, säger Jen Sye, Vice VD för global e-handel på Dockers.

Med hjälp av den nya kanalen som webshopen utgör, kommer Dockers att fortsätta positionera sig som en ledande aktör inom manlig stil och mode i Sverige, Danmark, Tyskland, Belgien och Nederländerna, men även Storbritannien och Frankrike där webshoppen funnits tillgänglig tidigare.

Shop online now at Dockers.com

För ytterligare pressinformation vänligen kontakta:

Thomas Hägg PR & Communication

Thomas Hägg

thomas@thomashagg.com

+46-(0)8-446 71 40

Dockers

Howard Mutti Mewse, PR Manager – Europe

hmutti-mewse@levi.com

+32 -(0) 264 1 62 05

Thomas Hägg PR & Communication är en kreativ och nytänkande PR-partner inom mode, design, skönhet och livsstil. I ett personligt och nära samarbete med våra uppdragsgivare arbetar vi med att förstärka, förtydliga eller förflytta varumärken på marknaden med hjälp av tydligt definierad insatser.