Dömle Herrgård AB

Dömle Herrgård får medalj

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 08:34 CET

Under 11 dagar den 28:e Oktober arrangerades "Popup eventet" i Oslo, ett kulinariskt samarbete mellan Visit Sweden och svenska slott och herrgårdar med syfte att marknadsföra Sverige. På plats fanns internationella gastronomiska sällskap för avsmakning och recension av maten, drycken och totalupplevelsen. .

Att det blev succé för Dömle herrgård är inget som går att ta miste på. 14 delikata luncher och 29 härliga middagar serverades av Dömle Herrgårds egen köksmästare Niklas Pettersson med personal. Middagen hölls på popup-restaurangen Signatur i en gammal byggnad mitt i en rondell i centrala Oslo. Och intresset var stort då det var dags för svenska slott och herrgårdar att husera i kök och matsal.

Maten och vinet som med kärlek valdes ut, tillagades och serverades, blev noggrant avsmakad och recenserad bl.a av representanter från det internationella gastronomiska sällskapet ”Confrérie de la Chaî ne des Rôtisseurs” och föreningen ”Bailli Oslo”. De blev så pass överväldigade av den kulinariska upplevelsen att de utdelade medalj till köksmästare Niklas Pettersson med motiveringen: ”Ros til kjøkkensjefen for kokekunsten og den fine presentasjonen av rettene og til medarbeiderne med ansvar for vinvalget og den hyggelige og vennlige serveringen”. De gav också sina varmaste rekommendationer om ett besök på Dömle Herrgård till Carl Wachtmeister, medlem i föreningen ”Bailli National,  Sverige”.

-”Det känns väldigt roligt att sticka ut ur mängden på det här sättet, vi är väldigt nyfikna på den norska marknaden och ser positivt på den här typen av arrangemang. Vi hoppas och räknar med en tillströmning av norska besökare till herrgården då vår ambition är att förlänga den goda smakupplevelsen i kombination med en skön avkopplande weekend i våra vackra omgivningar, där gästerna även får tillfälle att undersöka våra goda möjligheter till konferens, teambuilding och andra evenemang.”, säger Dömle Herrgårds VD Michael Johansson.

Dömle Herrgård - en morgongåva från 1465

Modern konferens- och hotellanläggning i anrik miljö.