Riogrande Production

Dogge Doggelito 2LAX10 andra varvet

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 14:11 CEST

Dogge fortsätter intensivare än någonsin med sitt projekt ”2LAX10” för kung och fosterland, med insatser som är inriktade till ungdomarna i hela Sverige.

Dogge Doggelito, mångfacetterad artist och skapare av succé och kultbandet ”The Latin Kings”, Grammisvinnare, DJ, fotomodell, reklamförare, föreläsare, konferencier, programledare, friskt ”musikinslag” i årets Melodifestivalen m.m.

Nu är Dogge inne på andra varvet och jobbar med att utveckla sitt projekt som innefattar föreläsning kombinerat med inslag av rap och diskussion, där han berättar och förmedlar om både livets vardagliga fram/motgångar, genom sina egna erfarenheter och upplevelser. Detta koncept passar skolor som företag i det sammanhang som man söker ett nytänkande inom gruppen samt en energikick av det livet som Dogge lever och filosoferar. Dogge föreläser på skolor, kyrkor, anstalter, ideella verksamheter där det mottagits mycket väl av människor i alla åldrar.

Under 2010 och till dagens datum har Dogge Doggelito hunnit med att både turnera två veckor i Kina genom Sveriges Exportråd, utsedd Midsommar Latino’s Ambassadör 2010, KRIS hedersmedlem, medverkat i ett flertal TV program, föreläst och uppträtt med sin show på diverse platser från norra till södra Sverige, m.m.

Riogrande Production som ansvarar, bokar och driver projektet ”Dogge Doggelito 2LAX10” är oerhört stolta och forsätter att arbetar med att fräscha upp Dogge’s aktiviteter. Vi jobbar även med Dogge Doggelito’s affärsutveckling, PR och marknadsföring samt andra bokningar.

Riogrande Production
Dalagatan 42, 11324 STH