Knakelibrak Produktion AB

Dogge Doggelito byter ut rappen mot skämt och gör debut på stand up-scenen

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 09:00 CEST

Dogge Doggelito gör en tvärvändning i karriären och testar på att köra stand up. Debuten kommer att äga rum under RAW summer fest den 17 augusti. Och det är ingen liten debut han gör, i publiken kommer det nämligen att sitta närmare 2 000 personer för att bevittna detta ögonblick.

Det hela började med att Dogge Doggelito var gästartist under en av komikern Peter Wahlbecks föreställningar. Detta spred sig och snart blev Dogge kontaktad av Mårten Andersson.

Dogge Doggelito säger själv att detta kommer att bli en ny erfarenhet för honom som känns väldigt spännande. Under RAW summer fest kommer över 30 komiker att uppträda under 8 timmar, bland andra David Batra, Henrik Schyffert, Magnus Betnér, Zinat Pirzadeh och Messiah Hallberg, vilket gör det till sommarens största stand up-event.

– Med bara några dagar kvar till själva eventet så känns det jättekul att få komma ut med en nyhet som denna. Att Dogge går upp och gör sin stand up-debut på det som nu blir Sveriges största humorfest gör det hela ännu mer fantastiskt, säger Mårten Andersson, VD och grundare av Knakelibrak Produktion.

RAW summer fest äger rum den 17 augusti och beskrivs redan i media som ett av de största stand up-eventen någonsin i Sverige.

LIVE på scen:
Henrik Schyffert, Magnus Betnèr, David Batra, Kodjo Akolor, Mårten Andersson, Martin Beyer-Olsen (No), Zinat Pirzadeh, Christina Nordhager, Hasse Brontén, Thomas Järvheden, Messiah Hallberg, Felicia Tomala, Simon Garshasebi, Peter Wahlbeck, Behrad Rouzbeh, Thomas Oredsson, Dominik Henzel, Farzad Nouri, Melody Farshin, Adeel Faqih, Greg Poehler (US), Per-Robin Gustafsson, Erik Löfmarck, David T Weaver (US), Ola Aurell, Hans Ingemansson, Dogge Doggelito, Yemi Afolabi (US), Kristoffer Triumf, Erik Bramberg, Nima Roshan. Med reservation för förändringar

Datum: 17 augusti 2013
Tid: Insläpp kl.12:00. Shower mellan 14:00 - 22:00
Plats: Gården, Norra Latins skolgård, Stockholm
Biljettpris: 195 kr + serviceavgift via ticnet. 250 kr i dörren
Åldersgräns: 18 år

För mer information och för att boka intervju, kontakta:
Malin Ekblom, malin.ekblom@knakelibrak.se , 076-77 85 500

Knakelibrak Produktion AB, där nu även Knakelibrak Television ingår under André Linschootens ledning, ägs och drivs av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Bolaget grundades 2002 och inom Knakelibrak Produktion ingår välkända varumärken som RAW comedy och Bokalive.se. Verksamheten består idag av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Knakelibrak är även promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld.
För mer information besök http://www.knakelibrak.se