Add Health Media AB

DOKTORN.com lanserar HUDEN.se

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 13:00 CEST

DOKTORN.com lanserar HUDEN.se

Med över fem tusen frågor och svar från hudläkare och mängder av material i form av bilder, fakta och artiklar är HUDEN.se en gedigen och välfylld webbsida med ett värdefullt innehåll. HUDEN.se lanseras i en årstid när många upplever problem med torr hud och dessutom i god tid för alla de svenskar som varje år reser utomlands till soligare breddgrader och vill läsa på kring hud och hudvård.

Huden är kroppens största organ och de allra flesta svenskar har någon gång upplevt en eller flera former av hudproblem. Tidigare statistik visar att över 80 000 unika besökare i månade besökte den aktuella sajten för att bland annat ställa frågor till hudläkare, se bilder på utslag och läsa om behandlingar.

Erlandsson & Bloom AB tog under våren över HUDEN.se från det amerikanska läkemedelsföretaget MSD (Merck) och har samarbetat med byrån Ackebrink inför lanseringen. Gemensamt har man arbetat med att förenkla, förfina och uppdatera den digitala kunskapsbanken med totalfokus på området ”huden” som besökare nu kan ta del av.

- Det har varit spännande att arbeta med en så komplett databas som HUDEN.se, eller HUDEN.nu som den tidigare hette. Vi har egentligen bara anpassat den till det officiella formspråk Erlandsson & Bloom AB redan har på DOKTORN.com och sett till att materialet känns uppdaterat och korrekt. Det är  kul för alla inblandade att vi nu har ”skarpt läge”, säger Anders Åker som är projektledare för digitala medier på DOKTORN.com

Sajten blir en del av den redan omfattande portfölj av kommunikationskanaler inom medicin, hälsa och välbefinnande som företaget har. Med HUDEN.se hoppas man ytterligare kunna förstärka sin digitala närvaro.

- Det finns ett stort behov av bra medicinska webbsidor om huden där man kan jämföra bilder och läsa om sjukdomar och åkommor. HUDEN.se kompletterar oss på Doktorn.com och passar in i vår strategi att vara en aktör som kan öka kunskap och nyfikenhet kring hälsa och medicin. Vi vet att det här blir ett perfekt tillskott till DOKTORN.com, säger Johan Bloom vd för Erlandsson & Bloom som driver DOKTORN.com

DOKTORN.com har valt en fjäril som symbol för den nya satsningen.

- Fjärilen känns relevant i sammanhanget. Den är tålig och ömtålig på samma gång, precis som vår hud. Det finns dessutom ett begrepp, fjärilsbarn som hänvisar till barn med hudsjukdomen  epidermolysis bullosa som det finns mer kunskap om på den nya sajten. Det blir, tycker vi, en fin helhet, säger Anders Åker.

HUDEN.se är live från och med måndag den femtonde oktober på http://huden.se/

För mer information kontakta:

Johan Bloom, vd Erlandsson & Bloom AB, j.bloom@doktorn.com, mobil: 0733-648490

Anders Åker, projektledare digital media Erlandsson & Bloom AB, anders@doktorn.com, 0703 648 422

--

Erlandsson & Bloom AB ger ut Tidningen DOKTORN, driver Doktorn.com, och använder detta som ett framträdande varumärke, samt distribuerar väntrums-TV och event mot vårdmottagningar. Erlandsson & Bloom är ett av Sveriges största och mest kompletta mediehus när det kommer till kommunikation riktad mot vården och patienter. Läs mer på Doktorn.com/om

DOKTORN.com i andra kanaler:
Blogg

Ackebrink jobbar med digitala medier och då framför allt inom webb och mobil. Byrån täcker hela produktionskedjan från konceptutveckling och strategi till programmering, support och utbildning hos kunden. Hos Ackebrink finns ett team av seniora medarbetare som jobbat med flertalet stora kundkonton hos andra byråer.

Utöver byråverksamheten är Ackebrink en av Sveriges största leverantörer av yrkesinriktade utbildningar inom bland annat IT och har i dag 12 heltidsanställda. Under varumärket Ackemo utvecklar Ackebrink också pedagogiska appar för barn.

För mer information kontakta Anna Visuri, projektledare och digital mediekommunikatör, anna.visuri@ackebrink.se, 070 797 00 49