Universal Music Sweden

Dolly Dolores i samarbete med Stranded Rekords

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2014 10:17 CEST

Stranded / Universal

På egen hand släppte Dolly Dolores singeln ”På måndag börjar jag igen”, en låt som letade sig in på P3’s spellista och gav henne en plats i SVT’s Moraeus med mera. Nu inleder hon ett samarbete med Stranded Rekords.

Begreppet DIY stämmer nog in bättre på Dolly Dolores än på någon annan. Hon har inte tagit några genvägar utan har under år släppt musik på egen hand, gjort flera framträdanden i tv och radio och aldrig har hon låtit någon stå i vägen för hennes musik. Nu inleder hon ett samarbete med Stranded Rekords.

Dolly blev upptäckt via Universals plattform Spinnup av scouten Ali Vedadi, med hennes låt ”På måndag börjar jag igen”. Låten hade redan då börjat bubbla, bland annat letade den sig in på P3’s spellista och tog henne även till SVT’s program Moraeus med mera.

Idag släpps ”På måndag börjar jag igen” under Stranded-flagg.