Dometic Aktiebolag

Dometic lanserar centraldammsugare för fordons- och fritidsbranschen

Pressmeddelande   •  Okt 09, 2003 13:09 CEST

Dometic, ledande systemleverantör till den internationella fordons- och fritidsindustrin lanserar en liten, lättinstallerad effektfull centraldammsugare som gör städningen till ett rent nöje.

Dometics centraldammsugare, utvecklad i USA, är lätt, har stark sugeffekt, tar mycket liten plats och fungerar precis som en vanlig centraldammsugare i hemmet.

Den är inte större än en skokartong och fälls enkelt in i inredningen. Hela anläggningen väger inte mer än 5.4 kg. Anslut 230 volt och sedan är det bara att börja städa. (Kan drivas med Dometic Inverters, Traveller elverk eller Travel Power om det inte finns 230 Volt nätström.) Med 9 meters slang och tillbehör så kommer man åt överallt.

Passar utmärkt i servicefordon, bussar, husvagnar, husbilar, små lägenheter eller stugor. Centraldammsugaren finns i färgerna svart eller cream (beigevit ).

Dometics kundtjänst har telefon 08-501 025 00

Dometic International är den ledande leverantören av specialkyla och andra produkter och system som utvecklas, formges och tillverkas för att främst användas inom fritidsapplikationer såsom fritidsfordon, fritidsbåtar och hotellrum. Produkterna tillgodoser slutkundens specifika önskemål om ökad komfort utanför hemmet. Dometic levererar även specialkyla för medicinska tillämpningar. Koncernen är organiserad i två verksamhetsområden, Recreation Vehicle and Pleasure Boat Systems samt Special Refrigeration Systems. Dometic har produktionsanläggningar i tio länder, egen försäljnings- och marknadsorganisation i 35 länder samt cirka 65 distributörer globalt. 2002 omsatte koncernen cirka 6 400 MSEK och sysselsatte cirka 4 000 personer. Dometic ägs av EQT, ett ledande riskkapitalbolag i norra Europa, samt nyckelpersoner inom bolaget.

Mer information:
Jonas Rodriguez, Säljkonsulent fordon