Panaxia Security AB

DONET AB TECKNAR AVTAL MED PANALARM AB

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 11:44 CET

(NGM: PAXA)

DoNet AB har tecknat ett avtal med PanAlarm AB, ett bolag i Panaxiakoncernen, där PanAlarms larmcentral hanterar inkommande bildmaterial från kameraanläggningar placerade hos DoNet´s kunder. DoNet erbjuder sina kunder produkter inom CCTV-, data- och telekommunikationsområdet.

- Vi är stolta över att teckna ett samarbetsavtal med Panaxia. Tillsammans kan vi erbjuda kunden ett nytänkande inom säkerhet och övervakning. Vår gemensamma fokusering på flexibla, säkra och enkla lösningar som medför lägre kostnader för kunden. Helt enkelt ett naturligt val som partner inom säkerhet och övervakning säger Hannu Hjerpe, försäljningschef på DoNet.

- För vår nystartade övervaknings- och larmverksamhet i PanAlarm är detta ett viktigt steg, säger Thomas Gravius, VD på Panaxia Security. Genom detta avtal når vi dels fler kunder, dels kan vi tillsammans erbjuda kunderna ett heltäckande tjänstesortiment inom larm och övervakning.

För mer information kontakta:
Thomas Gravius, VD Panaxia Security AB (publ), tel. 08-25 50 30, thomas.gravius@panaxia.se Hannu Hjerpe, Försäljningschef DoNet AB, tel. 08-564 355 50, hannu.h@donet.se

Fakta om Panaxiakoncernen
Panaxia, som grundades 1993, erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena värdetransporter, kontanthantering, säkerhetstransporter och övervakning. Värdetransport-uppdragen utförs alltid med säkerhetsutrustning som är godkänd av Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF). Panaxia arbetar med bank-, post-, företags- och handelskunder samt kommuner och landsting i hela Sverige. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity. För mer information se www.panaxia.se PanAlarm AB är det bolag inom koncernen som svarar för övervakningsverksamheten.

Fakta om DoNet AB
DoNet är en oberoende leverantör av produkter för CCTV, data och telekommunikations-marknaden. DoNet säljer de bästa system som finns att uppbringa idag och bolaget söker ständigt efter det absolut bästa i funktion, användarvänlighet och prestanda som finns på marknaden. DoNets styrka är kunskap inom de områden DoNet är aktivt inom. DoNet utbildar och certifierar sina kunder och deras partners inom kameraövervakning, data- och fiberoptiska nätverk. För mer information se www.donet.se.