Pharma Nord

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 13:30 CET

Pressrelease 10-11-23

Dormiplant; 500 mg/tablett

• sov gott, vakna utvilad

Nu VBL med ny indikation:

Växtbaserat läkemedel för lindrande av milda nervösa spänningstillstånd

och sömnstörningar

Finns på apotek och i välsorterad hälsofackhandel - mer information: www.fass.se

Många av oss har en stressig vardag. Tillvaron är fylld av bekymmer och problem som ska lösas. Det som förblir obearbetat tar vi med oss i sängen på kvällen, vilket kan leda till oro och dålig sömnkvalitet.

Naturens ”sömnplanta”

Dormiplant är ett växtbaserat läkemedel att användas för lindrande av milda nervösa spänningstillstånd och sömnstörningar. Varje tablett innehåller 500 mg standardiserat extrakt från naturens egen ”sömnplanta”, valerianarot, som har en rad nyttiga egenskaper.

Dosering och administreringssätt:

För lindrande av milda nervösa spänningstillstånd: en filmdragerad tablett upp till 3 gånger dagligen. För lindrande av sömnstörningar: en filmdragerad tablett en halv till en timme före sänggående. Om nödvändigt även en filmdragerad tablett tidigare på kvällen. Maximal dygnsdos: 4 filmdragerade tabletter.

Den filmdragerade tabletten ska inte tuggas och tas tillsammans med tillräcklig mängd vätska oberoende av måltid. Läs bipacksedeln noga innan användning.

En kvalitetsprodukt från

Pharma Hus AB/Pharma Nord