DoubleCheck AB

DoubleCheck inspirerar företagare att göra bättre affärer med offentlig sektor

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 09:47 CEST

Efter succén i våras kommer DoubleCheck tillbaka till Mälardalen och håller seminariet Anbudsvågen på uppdrag av Almi Företagspartner. Syftet är att inspirera det lokala näringslivet att göra bättre affärer med offentlig sektor.

Två nya Anbudsvågar är bokade i regionen. Först ut är Västerås den 16 oktober och nästa stopp är Köping den 21 november. Sist Anbudsvågen kom till stan blev det snabbt överbokat i Almis egna lokaler. Tisdagen den 16 oktober har Almi valt större lokaler, denna gång på Elite Stadshotellet. Almi Mälardalen är den tredje regionala ALMI som anlitar DoubleCheck för att inspirera företagare i sin region. Sedan tidigare har DoubleCheck samarbete med ALMI Gotland samt Företagsamma Värmland, en del av Almi Värmland.

Vad: Seminariet Anbudsvågen, inspirationsseminarium för företagare.
Tid: tisdagen den 16 oktober, kl  14.00 - 17.00
Plats: Elite Stadshotellet, Stora Torget, Västerås

På plats finns:
Jonas Arvidsson, upphandlingschef Västerås
Agneta Berliner, platschef, Handelskammaren Mälardalen
Helena Berggren, Almi Företagspartner
Fredrik Tamm, VD DoubleCheck

Ur programmet
* Så här fungerar den offentliga marknaden
* Kommunens representant berättar om inköpsprocessen
* Konkreta verktyg
* Direktupphandlingens nya möjligheter