DoubleSearch AB

DoubleSearch AB - ett schysst alternativ inom sökmotoroptimeringsbranschen

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 07:00 CEST

DoubleSearch kommer utmana de stora företagen som erbjuder sökmotoroptimering och framför allt inrikta sig på små och medelstora företag i Sverige och det är där tillväxten finns de närmsta åren enligt företaget.

"De stora industriföretagen har ganska bra koll och upparbetade kontakter när det gäller sökmotoroptimering medan det på marknaden för mindre och medelstora företag inte alls ser likadant ut. Där har företagen generellt sätt arbetat betydligt mindre med synlighet på webben.” säger Anders Karlsson, teknisk chef, på DoubleSearch.

Att idag tänka på att man syns och hur man syns på internet är viktigt även om man inte driver e-handel eller gör sina affärer med internet som huvudkanal eftersom så stor del av befolkningen både privat och i sin tjänsteutövning använder sökmotorer för att skaffa sig mer information om den produkt eller den tjänst man är intresserad av.

”Vi har ju i Double.net arbetat med att hjälpa företag att synas sedan 2004 och har under ett antal år sett att sökmarknadsföringen ökat. Vi ser detta som ett naturligt steg i vår utveckling och en bra möjlighet för de företagen vi hjälper att ytterligare öka sin synlighet på internet.” säger Dejan Spasenoski som är styrelseordförande i företaget.

DoubleSearch kommer primärt att vända sig till små och medelstora företag och arbeta med en prestationsbaserad prissättning där kunderna betalar för de resultat man når i de organiska sökresultatet.

”Vi bygger dialogen med våra kunder på ett öppet och rakt sätt, något branschen kanske inte är direkt kända för. Men vi vill göra skillnad här och faktiskt vara transparenta med både den risk som finns med all sökmotoroptimering och det sätt vi arbetar.” säger Anders Karlsson.

Besök vår webbplats: www.doublesearch.se

DoubleSearch hjälper små och medelstora företag med att synas på det sätt man vill synas på internet och gör detta med en unik syn på transparens och öppenhet med sina arbetsätt inom sökmotoroptimering. Vi vill att våra kunder förstår vad det är vi gör och hur webben och sökmotoroptimering fungerar idag.