DQE Designed Quality Entertainment AB (publ)

DQE DESIGNED QUALITY ENTERTAINMENT: 3D-POKER ERÖVRAR NORGE

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2006 11:05 CEST

Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE har skrivit kontrakt med en kund i Norge. Det norska företaget Bizipoker.com är pionjären som nu ska introducera 3D-poker på den starkt växande norska marknaden.

Bizipoker.com är en informationssajt gjord av pokerspelare för pokerspelare. Här finns bland annat pokerskola, pokernyheter, pokerkalkylator och historik.
Moderbolaget är registrerat på Seychellerna och dotterföretaget i Norge.
- Pokerspel är på stark tillväxt i Norge. Det är ingen tvekan om att 3D-poker är nätpokerns framtid. Vi är mycket glada över att vara först med att kunna erbjuda detta på den norska marknaden. Jag har själv spelat nätpoker i snart tre år och är övertygad om att Bizipoker3D kommer att bli en stor succé. Det är en stor fördel att vi redan har en väl inarbetad sajt med pokerskola som kommer att knytas samman med Bizipoker3D, säger Svein Molaug, Bizipokers administrative direktör.
- Vi är mycket glada över att vår spelplattform nu även tagit steget in i vårt västra broderland. Undersökningar visar att spel på internet är på stark tillväxt i Norge med över 200 000 spelare, och allra mest ökar nätpokern. Ordern visar att vår tredimensionella spelplattform är helt rätt. Detta ger oss ytterligare kraft till expansion även i Europa, säger Tord Jansson, VD för DQE AB.

Tord Jansson, VD DQE AB, mail tord.jansson@dqeab.se, mobil 070-7670772 Ang Bizipoker.com se www.bizipoker.com

Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE, producerar, utvecklar och underhåller spelplattformar för 3D-spel på Internet. Spelplattformen tillhandahålles på licensbasis för spelaktörer över hela världen. Bland kunderna finns Vegas007, Arctic Star Poker och Showdown Poker Online vars kunder spelar poker och Black Jack i virtuella spelrum. DQE är först i världen med avancerad 3D-teknik för ökad upplevelse och underhållningsvärde. Den globala marknadens beräknade tillväxt för spel på Internet är cirka 40 procent per år. DQE AB är noterade på Nordic OTC.
Se mer på www.dqeab.se