DQE Designed Quality Entertainment AB (publ)

DQE DESIGNED QUALITY ENTERTAINMENT: DQE:S NYA 3D-PLATTFORM REDAN STOR SUCCÉ

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2006 15:20 CET

DQE (Designed Quality Entertainment) lanserade för några dagar sedan en ny kraftigt uppgraderad spelplattform till sina kunder. Den nya versionen har redan mötts av starka lovord från såväl kunder som pokerspelare.

Den uppgraderade plattformen har genomgått stora förbättringar jämfört med tidigare version. Framför allt är det inom två områden som fördelarna märks:
- den innehåller ett nytt back-office system som ger DQE:s kunder betydligt bättre möjligheter att själva styra sin verksamhet på ett effektivt sätt.
- den nya klientprogramvaran innehåller ett 100-tal förbättringar främst avsedda att tillfredsställa traditionella nätpokerspelares önskemål.

Detta är den största uppgraderingen som gjorts av DQE:s unika 3D-plattform. Den nya versionen lanserades för ett par dagar sedan och DQE har fått överväldigande positiv respons från både kunder och spelare. Den nya plattformen bygger på att det ska vara både roligt, enkelt och tydligt att spela.

- Ambitionen är att DQE:s 3D-poker nu ska bli attraktiv även för mer traditionella nätpokerspelare. Jag är övertygad om att denna kraftfulla uppgradering ger våra kunder nya möjligheter att attrahera spelare från andra nätverk. Intresset för vår unika 3D programvara är fortsatt stort och förväntas öka i och med denna uppgradering säger Tord Jansson, VD för DQE.

För mer information: Tord Jansson, VD DQE AB, mail tord.jansson@dqeab.se, tfn 011-4424092

Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE, producerar, utvecklar och underhåller en spelplattform för 3D-spel på Internet. Spelplattformen tillhandahålles på licensbasis för spelaktörer över hela världen. Bland kunderna finns Vegas007.com, ArcticStarPoker.com, The3Dpoker.com, Bizipoker3D.com och ShowdownPokerOnline.com vars kunder spelar poker och Black Jack i virtuella spelrum. DQE är först i världen med avancerad 3D teknik för ökad upplevelse och underhållningsvärde. Den globala marknadens beräknade tillväxt för spel på Internet är cirka 40 procent per år.

DQE AB är listade på Nordic OTC.

Se mer på www.dqeab.se

Dessutom www.The3Dpoker.com www.bizipoker3D.com www.vegas007.com www.arcticstarpoker.com www.showdownpokerline.com www.3BoyutPoker.com