DQE Designed Quality Entertainment AB (publ)

DQE DESIGNED QUALITY ENTERTAINMENT: LEEPOKER, TREDJE KUNDLANSERINGEN PÅ EN VECKA

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 14:29 CET

DQE (Designed Quality Entertainment) har nu verkligen vind i seglen. Imorgon, den 30 november, lanseras LeePoker.com. En ny nätpokersajt uppbyggd på DQE:s starkt uppgraderade plattform för 3D-nätpoker.

Den nya nätpokersajten erbjuder ett fulländat och komplett forumsystem på svenska. Där kan medlemmarna diskutera ämnen som exempelvis pokerstrategi, regler och turneringar. Medlemmarna kan även dela mig sig av sina erfarenheter på personliga profilsidor där de kan presentera allt ifrån sin handhistorik till spelstatistik.

LeePoker.com erbjuder även möjligheten till personliga bloggar och bildarkiv. Sajten kommer vidare att regelbundet rapportera från pokervärlden med nyheter, intervjuer och artiklar.

Bolaget bakom sajten är det Cypernbaserade Wiregrade Ltd. Bolagets nya sajt kommer att agera på en stor och expanderande marknad.

DQE satsar på att etablera den unika 3D-plattformen globalt. LeePoker.com är förstås ännu en glädjande bekräftelse på att kunder i allt fler länder uppskattar och finner att DQE:s plattform kan anpassas till olika marknaders behov och förutsättningar.

- LeePoker.com är ett starkt bevis på hur uppskattad vår uppgraderade 3D-plattform är. Med utvecklarnas erfarenheter och kunskaper som grund är jag övertygad om att denna sajt kommer att nå nätpokerspelare med höga krav, säger Tord Jansson, VD för DQE

DQE lanserade nyligen en ny och kraftigt uppgraderad spelplattform som rönt mycket lovord och gett skjuts för DQE. Den nya plattformen gör nätpoker mer attraktiv även för mer traditionella spelare, och väntas ge kunderna nya möjligheter att attrahera spelare från andra nätverk.

Även de nya spelsajterna StudentPokerStars.com, utvecklad i Oxford och skräddarsydd för studenter, samt den italienska spelsajten 3D Card Room lanseras denna vecka.

För mer information: Tord Jansson, VD DQE AB, mail tord.jansson@dqeab.se, tfn 011-4424092

Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE, producerar, utvecklar och underhåller en spelplattform för 3D-spel på Internet. Spelplattformen tillhandahålles på licensbasis för spelaktörer över hela världen. Bland kunderna finns Vegas007.com, ArcticStarPoker.com, The3Dpoker.com, 3boyutPoker.com, Bizipoker3D.com och ShowdownPokerOnline.com vars kunder spelar poker och Black Jack i virtuella spelrum. DQE är först i världen med avancerad 3D teknik för ökad upplevelse och underhållningsvärde. Den globala marknadens beräknade tillväxt för spel på Internet är cirka 40 procent per år. DQE AB är listade på Nordic OTC.
Se mer på www.dqeab.se

Dessutom www.The3Dpoker.com www.bizipoker3D.com www.vegas007.com www.arcticstarpoker.com www.showdownpokerline.com www.3BoyutPoker.com www.studentpokerstars.com www.leepoker.com