Rotary Sverige

Dr. Percy Barnevik som gäst hos Rotary Täby & Danderyd

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 19:09 CEST

Stockholm, den 27:e augusti i distriktet 2350 hölls ett frukost event i Tibble Teater i Täby. Evenemanget arrangerades i samverkan av Rotary klubb Danderyd och Rotary klubbarna i Täby, och var uppstartsmötet för det nya affärsnätverket Rotary Business Network/Hållbara Affärsrelationer, Stockholm Norra.

Det är den fjärde affärsnätverk som startades i Stockholm med stöd av Björn Klemming /Distrikts Yrkestjänst ansvarig.

Carin Johannesson Distriks Guvernör öppnade mötet och hälsade alla välkomna.

På denna första möte hölls en mycket intressant och underhållande föreläsning av Percy Barnevik.

Mer än 400 deltagare hade samlats, Rotarianer, icke Rotarianer, entreprenörer, representanter från norra Stockholms kommuner och framtida entreprenörer -elever från Täby Tibble och Åva gymnasium.

Percy Barnevik berättade om sina erfarenheter som entreprenör och företagsledare, och om hans organisation Hand-In-Hand som bekämpar fattigdom genom företagande. Idag har organisationen skapat mer än 2 Miljoner jobb, etablerat 1,5 Miljoner företag och fått mer än 255 000 barn i skola.

Varje deltagare fick också med sig signerade exemplar av Percy Barneviks böcker ”Jag vill förändra världen” och ”Ledarskap, 200 råd”, som gåva.

På Hand-In-Hands hemsida finns möjlighet att hjälpa till för den som önskar lämna ett bidrag, och vi hoppas naturligtvis att alla Rotarianer/icke Rotarianer ser det som en utmärkt möjlighet att lämna en gåva som garanterat kommer att göra skillnad i världen.

Arrangörer:

Boban Pavlovic RK Danderyd, Saleco Clean AB

Ari Keinänen RK Täby-Attunda, ABS LLC

Sofia Paulsson RK Täby, politiker

Johan Berg RK Danderyd, InKind AB

Mika Lindfors RK Täby, Interzon AB

Anders Skogsmo RK Täby-Jarlabanke, Kunskap HS AB

Länkar: www.rotary.se/danderyd

www.rotary.se/taby

www.rotary.se/taby-attunda

www.rotary.se/taby-jarlabanke

www.handinhand.nu

Rotary är en global humanitär organisation med mer än 1,2 miljoner medlemmar i 34.000 rotaryklubbar i över 200 länder. Rotarys medlemmar är män och kvinnor som representerar näringsliv, yrkesliv och samhälle med ett gemensamt åtagande att göra världen till en bättre plats genom humanitär service.