Universal Music Sweden

Drake släpper nya albumet Nothing Was The Same den 23 september

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 17:09 CEST

Efter att ha sålt över fem miljoner album internationellt är Grammyvinnande Drake nu äntligen aktuell med albumet Nothing Was the Same. Tillsammans med Majid Jordan släpper han sin andra singel ”Hold On, We’re Going Home”. Den har redan nu placerat sig topp tio på iTunes i sex olika länder, däribland USA på en imponerande andraplats.
Young Money-rapparen Drake och producenten Noah ”40” Shebib följer alltså upp årets megahit ”Started From the Bottom” som nådde en sjätteplats på Billboard Hot 100-listan och uppnått dubbla platinastatus i USA. Videon har även fått över makalösa 74 miljoner visninger på YouTube och kan ses här:

Inför hösten är hans turné Would You Like a Tour? inplanerad att ta USA med storm där han tar med sig sångaren Miguel och rapparen Future.