Phone House

Drastiskt prisfall gör Sony Ericsson T630 till ohotad etta

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2004 14:24 CEST

Prisfallet innebär gigantisk volym vilket gör att den tar förstaplatsen både på försäljning av enheter och i omsättning.

Idag kostar en T630 1 395 kronor med kontantkort vilket kan jämföras med i somras då den kostade 3 500 kronor utan abonnemang

- Tyvärr innebär det låga priset att alltför många väljer en kontantkortstelefon istället för att välja ett abonnemang som passar kundens ringmönster. Kunden behöver inte ringa mycket för att det ska vara lönsamt med ett abonnemang, säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör The Phone House.

- Intressant är också att stöttåliga Nokia 5140 tagit plats på listan. Fortfarande finns det en viss kategori kunder som till exempel Försvaret, Polisen och hantverkare som efterfrågar telefoner som tål fukt, damm och stötar. Den leverantör som har en sådan modell tar alltid marknadsandelar, vilket är ganska unikt för Sverige. Det har tidigare varit brist på modellen men under augusti och september hade vi obegränsat med 5140.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE

ANTAL ENHETER - SEPTEMBER
(Augusti månads placering inom parentes)

1.(4) SONY ERICSSON T630 inbyggd kamera
2.(2) NOKIA 3410
3.(3) NOKIA 3510I
4.(-) NOK1100
5.(-) SIEMENS A52
6.(6) SONY ERICSSON K700 inbyggd kamera
7.(5) SONY ERICSSON T610 inbyggd kamera
8.(9) NOKIA 3200 inbyggd kamera
9.(NY) NOKIA 5140 Stöttålig/ inbyggd kamera
10.(NY) LG 8120 3G-telefon/inbyggd kamera

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se

För mer information kontakta:
Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

Anna Bjerkelius, Informationsansvarig
anna.bjerkelius@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 62 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House".