Dream Communication

Dream vinnare av 2009 års Mötesmätningspris!

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 16:30 CEST

PRESSMEDDELANDE Stockholm 2009-04-02

Rätt kommunikation ett vinnande koncept!

2009 års Mötesmätningspris tilldelades Dream Communication!

I samband med TUR mässan i Göteborg delade Sveriges ledande tidning inom mötesindustrin, Meetings International i samarbete med European ROI Institute ut 2009 års Mötesmätningspris. Mötesmätningspriset delades ut för första gången ochuppmärksammar ett företag vilket använder sig av möjligheten att mäta resultatet av sina event och möten.

Vinnare Dream Communication och Jonas Norén

Motiveringen var att "Jonas Norén arbetar för att hans kunder ska utveckla sina mötesstrategier och koncept till lönsamma projekt i sina företag. Han ser mötets helhet, från idé till utvärdering och har ett ROI-tänkande som genomsyrar hans arbete. En bra förebild för hur man kan lyfta mötet till en professionell nivå."

- Vi har alltid arbetat hårt för att våra event och möten skall vara affärspåverkande. Idag är det ju ännu viktigare att kunna mäta effekten av sina möten och event med tanke på det ekonomiska klimatet. Enligt rapporter i mötesindustrin är det endast hälften av företagen som mäter effekten. Här finns det massor att göra och det är kul att vi blir uppmärksammade för att vi driver dessa frågor,

säger Jonas Norén, projektledare på Dream.

För mer information kontakta:
Dream, Jonas Norén Projektledare, 08-562044 30, jonas@dream.se

Fakta om Dream Communication AB (www.dream.se)

Dream Communication AB, är en kommunikations- och eventbyrå inriktade på möteskommunikation där vi gör det personliga mötet till en naturlig och lönsam del av företagets marknadskommunikation. Dream arbetar strategiskt och operativt som helhetsleverantör av mötesmarknadsföring vilket är viktigt för våra kunder då full effekt först uppnås då man integrerar möteskanalen med övrig marknadskommunikation.