DreamHack AB

DreamHack kommer till Stockholm

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 14:21 CEST

DreamHack kommer till Stockholm den 26-27:e september i Ericsson Globe och Annexet. Målet är att lyfta fram Stockholm som esportens huvudstad och en av världens ledande städer inom spelutveckling. Beslut om stöd från Stockholms stad om 950 000 kr väntas fattas vid Stockholm Business Regions styrelsemöte den 20 maj 2014.

-Det är fantastiskt roligt att DreamHack nu kommer till Stockholm och bidrar till att lyfta stadens profil som världsledande spelmecka. Vi hoppas att stockholmare och besökare i alla åldrar och från alla delar av staden kan dra nytta av och inspireras av evenemanget, säger Ulla Hamilton (M), företagar- och arbetsmarknadsborgarråd i Stockholms stad.

-Vi är väldigt glada över att kunna samarbeta med Stockholms stad och ännu gladare över att verka i en stad som förstår eSportens potential och som tar vår bransch på allvar, säger  Robert Ohlén, VD på DreamHack. Det handlar om att skapa helt nya mötesplatser för en ny urban publik, där både indieutvecklare, gamers, cosplayers, studenter, branschfolk och stora spelföretag kan mötas i en skön och avslappnad miljö.

Det nya evenemanget kommer bestå av fem beståndsdelar:
- Esport på scen i Ericsson Globe
- Hackathon
- Expo
- GameTalks
- Stockholm eSports & Game Congress

Evenemanget syftar till att stärka Stockholms position i kampen om att vara den mest attraktiva staden för både spelbranschen och gamers runtom i världen.

Mer information:
Tobias Nässén,  pressekreterare

Pressansvarig Dreamhack
Fredrik Nyström
fredrik.nystrom@dreamhack.se

FÖLJ DREAMHACK

Web: http://www.dreamhack.se/
DHTV: http://www.dreamhack.tv/
IRC: #dreamhack @ Quakenet
Twitter: http://www.twitter.com/DreamHack
Facebook: http://www.facebook.com/DreamHackfestival
Instagram: http://instagram.com/dreamhackfestival