DreamHack AB

DreamHack presenterar datum för 2013 och 2014

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2012 07:21 CEST

DreamHack har arrangerat festivaler på Elmia i Jönköping sedan år 2001 och är sedan länge att betrakta som en svensk festivalklassiker med besökare från hela världen.  De senaste åren har utvecklingen på festivalen varit helt fantastisk med flera besökrekord, Internetrekord och en ständig evolution av festivalens aktiviteter. Nu har DreamHack och Elmia skrivit ett mångårigt samarbetsavtal och vi kan därmed redan idag presentera datum för de kommande två årens sommar och vinterfestivaler.

DreamHack Summer 2013 - 15-18 juni
DreamHack Winter 2013 - 28 november - 1 december
DreamHack Summer 2014 - 14-17 juni
DreamHack Winter 2014 - 27-30 november

-Vi på DreamHack och våra festivalbesökare stormtrivs på Elmia och i Jönköping. Med Elmias fortsatta utbyggnad och flera intressanta andra möjligheter för oss att utvecklas i regionen ser vi mycket ljust på framtiden för våra sommar och vinterfestivaler. Vi vet att många planerar sin resa till Jönköping noga och många tar semester för att kunna delta, därför känns det extra bra att redan nu kunna presentera datumen för kommande år, säger Robert Ohlén, vd på DreamHack AB.

-Vi är förstås mycket glada och stolta över att DreamHack fortsätter väljer Elmia och Jönköping. Och att vi tillsammans kan fortsätta att utveckla arrangemanget på bästa sätt. Dreamhack och dess publik skapar framtidens trender. Hela koncept med att mixar det digitala mötet med det fysiska har vi mycket att lära av. I över tio år har vi följt DreamHacks fantastiska utveckling och  vi hoppas förstås att vi tillsammans ska slå nya spännande rekord, säger Hans Standar, VD på Elmia.

FÖLJ DREAMHACK
Twitter: @DreamHack
Flickr: Flickr.com/DreamHack
Facebook: Facebook.com/DreamHackfestival