DreamHack AB

DreamHack presenterar fem stora tävlingar i StarCraft II

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 19:57 CET

E-sporten på DreamHack följdes av miljontals människor under 2010 och förväntas växa ytterligare under de kommande åren. För några veckor sedan presenterade vi den totala prispotten för hela årets e-sportsatsning och nu är vi mycket stolta att tillsammans med våra samarbetspartners Sapphire AMD, SteelSeries och EIZO presentera detaljerna för årets turneringar i StarCraft II.

Fem turneringar och 800 000 SEK i prispengar
DreamHack Sapphire AMD Championship startar redan i mars med en turnering online för att sedan fortsätta med fyra fysiska evenemang där självklart de stora festivalerna DreamHack Summer 2011 och DreamHack Winter 2011 med finaler på DreamArena Extreme kommer vara de mest prestigefyllda och även ha högst prispengar av den totala summan som landar på hela 800 000 SEK.

Stora delar av den absoluta världseliten förväntas komma till Sverige att tävla om titeln årets DreamHack-mästare. Turneringarna kommer kunna följas på plats såväl som online med flera olika typer av livesändningar.

DreamHack Sapphire AMD Championship
Mars: Kickoff-turnering online, 10 000 SEK i prispengar.
April/Maj: Turnering i Sverige, 100 000 SEK i prispengar.
Juni: DreamHack Summer 2011, 200 000 SEK i prispengar.
September: Turnering i Europa, 100 000 SEK i prispengar.
November: DreamHack Winter 2011, 400 000 SEK i prispengar.

Alla vinnare i de fyra första turneringarna kvalificerar sig till finalen på DreamHack Winter 2011. Öppna kvalifikationer kommer hållas online men också genom internationella kval. Fler nyheter, detaljerad information om turneringen och officiell turneringssite kommer att presenteras inom kort.

DreamHack på Internet:
Webb: www.dreamhack.se
Twitter: @go2dreamhack
Facebook: www.facebook.com/dreamhackfestival
IRC: #dreamhack @ quakenet

OM DREAMHACK:
DreamHack är världens största digitala festival och innehar det officiella världsrekordet för världens största LAN-party i Guinness Rekordbok. Under 2010 nådde DreamHack hundratusentals unika besökare med sina aktiviteter runt om i världen. DreamHack arrangerar varje år flera festivaler, LAN-kval, mässor och utställningar. Vårsäsongen avslutas med säsongsfinal på DreamHack Summer och höstsäsongen avslutas med DreamHack Winter. De stora festivalerna pågår i fyra dagar och har öppet dygnet runt. Samtliga DreamHacks festivaler är alkohol- och drogfria och till för alla åldrar.

För mer information: www.dreamhack.se

PRESSANSVARIG DREAMHACK:
Fredrik Nyström
Mail: press[at]dreamhack.se

OM SAPPHIRE
SAPPHIRE Technology offers the broadest range of graphics products based on AMD technology, and caters for the widest spectrum of users. Whilst the industry focus is often on the very highest performance products for the extreme user, SAPPHIRE is just as well known for cost effective products for mass markets and a whole range of solutions for the mainstream user.

Innovation, performance and value for money make SAPPHIRE the graphics supplier of choice. We were the first company to introduce silent cooling solutions based on heatpipe technology – and again first to introduce the revolutionary Vapour Chamber Technology, giving quieter and more efficient cooling to high performance graphics products with our Vapor-X cooling solutions. Product variations such as the high performance SAPPHIRE TOXIC range for the enthusiast and the silent cooled ULTIMATE families offer our users greater opportunities for performance tuning and quiet operation.

More recently, the company has made significant investment in additional resource to strengthen our presence in the mainboard and platform arena, and has already announced exciting new products. Over the years our reputation for quality and reliability has been unrivalled, and there is no better testament to this than the collection of over 2,000 independent press awards we have won worldwide in just the last few years.
www.sapphiretech.com

OM AMD
AMD (NYSE: AMD) is a semiconductor design innovator leading the next era of vivid digital experiences with its ground-breaking AMD Fusion Accelerated Processing Units (APU). AMD’s graphics and computing technologies power a variety of devices including PCs, game consoles and the powerful computers that drive the Internet and businesses.
www.amd.com

OM EIZO
Eizo Europe AB är ett europeiskt dotterbolag till Eizo Nanao Corporation i Japan, ledande global tillverkare av högkvalitativa bildskärmar för en rad olika användningsområden. EIZO-skärmarnas bildkvalitet, långsiktiga tillförlitlighet och nyskapande funktioner gör dem till självklara val inom bank och finans, sjukvård, flygtrafikskontroll, backofficemiljöer och designateljéer världen över. EIZO lämnar en branschledande garanti på fem år på FORIS och FlexScan skärmarna. EIZO finns representerat i över trettio länder via ett nätverk av utvalda distributörer. Eizo Europe AB marknadsför och ger teknisk support på moderbolagets sortiment i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Ryssland, de baltiska länderna samt andra länder i OSS (Oberoende staters samvälde). www.eizo.se

För mer information, kontakta:
Eizo Europe AB
194 26 Upplands Väsby
Per Hertz (Sr. Sales & Product Manager) per.hertz@eizo.se
Tel: 08 594 105 00, Fax: 08 590 915 75
www.eizo.se
eller www.eizo.org

Eller:
Björn Johannesson (marketing communications) bjorn.johannesson@eizo.se
Tel: +31 346 830 887

OM STEELSERIES

SteelSeries is a leading manufacturer of peripherals and accessories, including headsets, keyboards, mice, software and surfaces specific for gamers. SteelSeries has been on the forefront of professional gaming gear since its inception in 2001, thanks to continued innovation and product development in cooperation with leading professional gamers. All SteelSeries products are developed in cooperation with professional gamers to ensure optimum performance and durability. SteelSeries supports the growth of competitive gaming and electronic sports through professional team sponsorships and community support all over the world. For more information, please visit www.SteelSeries.com.

------------------------

DreamHack presents five major tournaments in StarCraft II

DreamHack announce eSports plans in StarCraft II during 2011 featuring SEK 800 000 prize purse and continuous support from same partners as last event: Sapphire AMD, Eizo and SteelSeries.

E-sport at DreamHack was followed by millions of people in 2010 and is expected to grow further in the coming years. A few weeks ago we announced DreamHack’s total Prize Purse for eSports during 2011 and together with our partners SAPPHIRE, AMD, SteelSeries and EIZO we proudly present the details of this year’s tournaments in StarCraft II.

Five tournaments and SEK 800 000 Prize Purse
DreamHack SAPPHIRE AMD Championship starts in March with a online tournament and then continue with four physical events where the major festivals, DreamHack Summer 2011 and DreamHack Winter 2011 with the finals at DreamArena Extreme, will be the most prestigious and also have the largest share of the total prize purse of SEK 800 000.

A large part of the world’s elite are expected to come to Sweden to compete for the title of this year’s DreamHack Champion. The tournaments can be followed on site as well as online with several different types of live broadcasts.

DreamHack Sapphire AMD Championship
March: Kickoff Online Tournament, SEK 10 000 Prize Purse.
April / May: Swedish Tournament, SEK 100 000 Prize Purse.
June: DreamHack Summer 2011, SEK 200 000 Prize Purse.
September: European Tournament, SEK 100 000 Prize Purse.
November: DreamHack Winter 2011, SEK 400 000 Prize Purse.

All the winners in the first four tournaments will qualify for the finals at DreamHack Winter 2011. Open Qualifiers will be held online but also through International Qualifiers. More news, detailed information about the tournaments and the official tournament site will be announced shortly.

DreamHack on Internet:
Webb: www.dreamhack.se
Twitter: @go2dreamhack
Facebook: www.facebook.com/dreamhackfestival
IRC: #dreamhack @ quakenet

ABOUT DREAMHACK
DreamHack is the world’s largest digital festival and holds the official world record as the World’s
Largest LAN party in the Guinness Book of Records. During 2010 DreamHack reached hundreds of
thousands of unique visitors with our live activities around the World. DreamHack holds several festivals
each year, BYOC Qualifiers and expos. The Spring Season ends with the Season Finals at DreamHack
Summer and the Fall Season ends with DreamHack Winter. The major festivals take place during 4 days,
24-7. All of DreamHack’s festivals are alcohol and drug free and open to all ages.

More information: www.dreamhack.se

PRESSOFFICER DREAMHACK:
Fredrik Nyström
Mail: press[at]dreamhack.se
+46 768 00 1336

ABOUT SAPPHIRE

www.sapphiretech.com

ABOUT AMD
www.amd.com

ABOUT EIZO
Eizo Europe AB is a European subsidiary of Eizo Nanao Corporation, a leading Japanese manufacturer of high-end visual display products with a wide range of LCD monitors. The image quality, long-term reliability, and innovative features of EIZO monitors make them the products of choice in many hospitals, financial trading rooms, air traffic control centers, back offices and design studios throughout the world. EIZO stands behind the workmanship of the FORIS and the FlexScan monitors with an industry leading five year warranty. EIZO is based in Japan and represented in over thirty countries by a network of exclusive distributors. Eizo Europe AB markets and supports the Eizo product line throughout Sweden, Finland, Norway, Denmark, Russia, the Baltic States and other countries in the CIS. Eizo Europe AB distributes the products through a network of resellers and distribution partners. Please contact the authorized EIZO distributor in your country for more details. www.eizo.se

For more information, please contact: