DreamHack AB

DreamStore powered by Webhallen

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 13:37 CEST

DreamHacks egna festivalbutik är ett mycket populärt inslag på DreamHacks stora festivaler på Elmia i Jönköping. Denna vinter har vi 10 års jubileum på Elmia och vi förväntar oss ett rekordhögt deltagande. Därför är det idag extra roligt att tillsammans med Webhallen presentera vinterns upplaga av DreamStore som precis som vanligt kommer vara fylld med fantastiska erbjudanden, de bästa produkterna och ett sortiment som kommer att glädja den mest kräsna.

Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, spel och film med butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och internetbutik. 2009 omsatte företaget cirka 612 miljoner kronor.

Vi ser fram emot att träffa gamers från Sveriges alla hörn på Dreamhack och visa vad vi går för, meddelar en entusiastisk Wilhelm Sporrong, VD.

Webhallen har en fantastisk onlinebutik och delar samma teknikmedvetna kunder som oss på DreamHack. Jag  är övertygad att det blir den bästa festivalbutiken någonsin, säger Marcus Lindmark, festivalansvarig på DreamHack.

På Webhallens temasida kommer kunder att fram till veckan innan Dreamhack Winter 2010 att få ta del av fantastiska förbokningserbjudanden. Kanske vill man inte släpa med datorn eller skärmen på buss eller tåg, istället förbokar man en dator i lugn och ro och hämtar ut den när man anländer till Dreamhack i Jönköping. Allt från grafikkort och möss till kablage och heta PC-spel.

Förbokningsbutiken kommer att fyllas successivt. Allt till osannolikt bra priser som enbart gäller för Dreamhack-besökarna förstås. Besök Dreamstore powered by Webhallen redan idag på: www.webhallen.com/dreamstore/

OM DREAMHACK:
DreamHack är världens största datorfestival och innehar det officiella världsrekordet för världens största LAN-party i Guinness Rekordbok. Under 2009 nådde DreamHack över 200 000 unika besökare med sina aktiviteter runt om i världen. DreamHack arrangerar varje år flera festivaler, LAN-kval, mässor och utställningar. Vårsäsongen avslutas med säsongsfinal på DreamHack Summer och höstsäsongen avslutas med DreamHack Winter. De stora festivalerna pågår i fyra dagar och har öppet dygnet runt. Samtliga DreamHacks festivaler är alkohol- och drogfria och till för alla åldrar. För mer information: www.dreamhack.se

PRESSANSVARIG DREAMHACK:
Fredrik Nyström