Pixbo Wallenstam Innebandy

Dressed for success

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 15:19 CEST

Pixbo Wallenstams damlag skall där försvara sin vinst från förra året då man besegrade IBK Dalen i finalen. Herrarna är ute efter revansch för sin kvartsfinalsförlust mot Schweiziska Tigers Lagnau.

- Vi kommer med det nya matchstället att få en ännu större synlighet och igenkännedom för Pixbo Wallenstam ute i landet under den kommande säsongen, säger Janinge Forsberg, ordförande i Pixbo Wallenstam Innebandy.

- Jag tror många kopplar samman polkagrisränderna med Pixbo Wallenstam och det ser vi som något väldigt positivt som vi vill återknyta till och bevara,  säger Jan-Inge vidare. Vi är glada att ha fått till designen så att både vi i föreningen och våra sponsorer är nöjda. Det skall bli roligt att se de nya dräkterna i premiären nere i Prag, gärna i finalerna!

Pixbo Wallenstam Innebandy bildades 1981 och deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 850 medlemmar och 40 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.