DriveBack AB

DriveBack inleder samarbete med Handlarbudet.se

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2016 18:25 CET

DriveBack har lanserat ett samarbete med Handlarbudet.se för förmedling av biltransporter. Samarbetet avser integration i handlarbudets system för att erbjuda bilhandlare ett enkelt sätt att lösa transport av inköpta fordon.

-Vi är väldigt nöjda och stolta över att ha inlett detta spännande samarbete. Handlarbudet.se är en av Sveriges ledande marknadsplatser för intern handel mellan bilhandlare och det är en fantastisk möjlighet att erbjuda vår lösning direkt när behovet uppkommer. Vi hoppas att det kommer hjälpa fler bilhandlare att sänka sina kostnader och få tillgång till ett snabbt transportalternativ vid affär säger Häni Ashkar, vd för DriveBack.

DriveBack har byggt upp och vidareutvecklat konceptet för crowdsourcad transport av hyrbilar till att även fungera för andra branscher. Under 2015 lades grunden för en unik och anpassad lösning för hela bilhandelsbranschen. Bilhandlare kommer att vara det största fokusområdet under 2016 och fler samarbeten med affärssystem och handelsplatser kommer offentliggöras under året.

-Vi vill vara en del av den digitala bilhandeln som fortsätter växa och erbjuder nya smartare lösningar. Omnikanaler med kombinerad försäljning med fysiska anläggningar och internet är en tydlig trend. Avstånd ska inte spela någon roll vid onlineköp och här är DriveBack ett bra transportalternativ säger Häni.

-Handeln på Handlarbudet växer hela tiden, och fordon publiceras och handlas över hela landet. Vi vill göra det så förutsägbart som möjligt för våra handlare - kan jag få bilen jag lägger bud på? vilket skick har den? när får jag den? vad kommer det kosta? hur får jag den till min anläggning? Detta är vårt fokusområde för att skapa mesta möjliga värde för våra kunder, säger Karl Vilhelm Lundin, vd på Handlarbudet

För mer information, vänligen kontakta: Häni Ashkar, vd DriveBack AB, telefon: 076-309 40 86 e-post: hani@driveback.se

*DriveBack erbjuder gratis bilresor och ett enkelt sätt att transportera bilar. Genom att matcha ihop två transportbehov – privatpersoner på resande fot med företag som behöver flytta bilar skapas DriveBacks smarta lösning. Privatpersoner över hela landet reser gratis inklusive första tanken drivmedel. Företag får ett bra och billigt transportalternativ.

*Handlarbudet .se erbjuder affärssystem för bilhandelsbranschen som innefattar begtest, internhandel samt internsystem för generalagenter. Marknadsplatsen för internt bilhandeln förmedlar idag över 10000 affärsförslag på bilar per år och har över 900 bilhandlare anslutna i Sverige.