Drivhuset Sverige

Drivhuset i nytt samarbete med Businesspodden

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 15:34 CET

Drivhuset är från december månad stolt samarbetspartner till Businesspodden, podcasten som ger unga entreprenörer chansen att presentera sin affärsidé för en affärsängel.

Drivhusets nya samarbetspartner Businesspodden bjuder varje vecka in en gäst för att utvärdera tre stycken affärsidéer. Om en idé får majoriteten Bizz, tumme upp, får entreprenören som skickat in sin affärsidé möjligheten att presentera sitt case för en av Sveriges mäktigaste affärsänglar Anette Nordvall, som även är representant för Stockholms Affärsänglar.

Drivhuset skall vända Dizz till Bizz
Sixten Engström, Tf. VD på Drivhuset Stockholm, var den förste att ställa frågan vad som händer med alla de entreprenörer vars idé får en Dizz i Businesspodden. Den simpla frågan var början på ett väldigt givande partnerskap där alla som får en Dizz i podden blir hänvisade till Drivhuset, för att utveckla och förbättra sin idé. Därefter får de förtur tillbaka i podden och revansch hos en ny gäst och poddens grundare Josef Fallesen och Mikael Arndt.

Kontakt mellan några av entreprenörerna och representanter från Drivhuset är i full gång.

"Vi ser fram emot att se en utveckling hos alla de idéer och drivna entreprenörer som vi får chansen att vägleda genom samarbetet med Businesspodden" Säger Anna-Carin Sandberg Jödahl, VD Drivhuset Sverige.

Skicka in din affärsidé
Ta chansen och skicka in din affärsidé till Businesspodden för att få möjlighet att pitcha din idé för affärsänglarna, eller kontakta Drivhuset för ytterligare vägledning och utveckling. Skicka in din idé på businesspodden.se.

#drivhuset #businesspodden @businesspodden

Fakta Drivhuset

Drivhuset är en plattform för dig som vill utveckla entreprenöriellt driv. Genom personlig evolution och affärsutveckling vill vi få fler att skapa nytt av sina idéer. Drivhuset arbetar högskolenära över hela landet. Resultatet är livskraftiga företag som är redo för framtiden. Läs mer på drivhuset.se