Drivhuset Sverige

Drivhuset ny värd för utmärkelsen Årets Entreprenör!

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2018 11:46 CET

Den ärorika Utmärkelsen Årets Entreprenör delas i år ut på Drivhusdagen i Almedalen 2 juli. Detta tack vare ett nytt samarbete mellan Drivhuset och Stiftelsen Bolleks Kunskapsfond.

-Utmärkelsen Årets Entreprenör handlar om att lyfta fram och utveckla etablerade företagare som har det där lilla extra i när det kommer till utveckla, kommunicera och vara en stimulerande förebild. Därför är det extra roligt att vi skapat en ny plattform för priset ihop med Drivhuset, som fokuserar på att hjälpa till att utveckla morgondagens entreprenörer och framtida prisvinnare, säger Lars-Göran Andersson som är ordförande för Stiftelsen Bolleks Kunskapsfond.

Det nya samarbetet innebär att Drivhuset, från och med nu, får äran att agera värd för prisutdelnings-ceremonin där Utmärkelsen Årets Entreprenör tillkännages. Att det i år blir i Almedalen är ingen slump.

-Utmärkelsen handlar om att uppmärksamma entreprenörer och deras betydelse för vårt samhälle. Vilket sammanhang passar bättre än Sveriges givna mötesplats för att prata samhällsfrågor, akademi och entreprenörskap, säger Anna-Carin Sandberg Jödahl, VD på Drivhuset Norden och som själv kommer att vara på plats i Visby den 2 juli.

Prisutdelningen Årets Entreprenör kommer att bli höjdpunkten på en inspirerande och händelserik Drivhuset-dag i Almedalen.

-Vi är glada och stolta över samarbetet med Stiftelsen Bolleks Kunskapsfond och det kommer att märkas den 2 juli, säger Anna-Carin Sandberg Jödahl.

För mer information, välkommen att kontakta oss!

Anna-Carin Sandberg Jödahl

VD Drivhuset Norden

ac.sandberg.jodahl@drivhuset.se

Lars-Göran Andersson

Ordf. Stiftelsen Bolleks Kunskapsfond

helge@circus.se

Drivhuset främjar och stödjer entreprenörskap, värdeskapande och idéutveckling i Norden sedan 1998.

Stiftelsens Bolleks Kunskapsfond har inrättats, till minne av Bollek Leif Esping, för att att utveckla små och medelstora företag och stärka kopplingen mellan företag och akademi. Utmärkelsen Årets Entreprenör instiftades 1995.

Fakta Drivhuset

Drivhuset är en plattform för dig som vill utveckla entreprenöriellt driv. Genom personlig evolution och affärsutveckling vill vi få fler att skapa nytt av sina idéer. Drivhuset arbetar högskolenära över hela landet. Resultatet är livskraftiga företag som är redo för framtiden. Läs mer på drivhuset.se